Китайският производител на електрически превозни средства Nio иска да подобри ефективността и контрола върху разходите, докато се стреми да стимулира растежа на продажбите, които изостават от графика с две години, заяви главният изпълнителен директор Уилям Ли, цитиран от Ройтерс.
По думите му компанията ще започне производство в третия си завод през втората половина на следващата година и планира да постигне месечни доставки от 20 000 автомобила за своята марка Onvo до март 2025 г.
Nio отчита среден ръст на продажбите от 30-40% през последните три години, но това не е задоволително, изтъква Ли.
Той заяви миналия месец, че компанията иска да удвои продажбите през 2025 г. спрямо обемите от тази година.
Nio, един от най-големите производители на електромобили в Китай по продажби, се затруднява с ценовата конкуренция на най-големия автомобилен пазар в света, като разширява своята клиентска база и увеличава продажбите чрез по-евтини модели. Компанията също така съкрати работната си сила и отложи някои дългосрочни проекти, които няма да допринесат за финансовите ѝ резултати в рамките на три години.
Тя представи своята по-достъпна марка Onvo през май, пускайки на пазара SUV-а Onvo L60 на стартова цена от 219 900 юана (30 300 долара).
Запитан за последните ограничения на САЩ върху износа на полупроводници за Китай, Ли каза, че компанията все още оценява въздействието.
Според него в Китай има достатъчно местни алтернативи на чиповете с висока изчислителна мощност в колите, като по-голямото предизвикателство е да се заменят стотиците хиляди произведени отвъд граница чипове в електромобилите, добавя Ли.
В Европа Nio се сблъска с новите мита, които Европейската комисия (ЕК) наложи в края на октомври на произвежданите в Китай електромобили. Тогава Ли разкритикува хода, като каза, че решенията на Брюксел и САЩ да наложат по-високи мита са неразумни.
Пекин определи антисубсидийното разследване на ЕС като протекционистко и сега води интензивни преговори с блока за проучване на алтернативи на тези търговски бариери. Двете страни обсъждат механизъм за контрол на цените и обемите на износа, но преговорите тепърва ще напреднат.
Ли каза, че действията на ЕС и САЩ относно митата върху китайските електрически автомобили подчертават конкурентоспособността на Китай и предимствата на сектора ѝ. Политизирането на икономическото поведение обаче не е нито подходящо, нито полезно за здравословното развитие на индустрията в световен мащаб, изтъкна още той.


Административният съд – Варна е спасил 10 дръвчета рецеклирайки хартия
Бивша служителка на община Варна: Коцев разпространява лъжи по мой адрес
Две села край Варна са без вода днес
Експерт: Бюджетът за 2025 година е подходящ и за 2026 година
Българинът е песимист по природа, не вярва нито в имотното си състояние, нито в благополучието си
Играта за двигателите с вътрешно горене вече е приключила
Украйна и САЩ подновяват разговорите за мир с фокус върху сигурността
Чили избра най-десния президент след Пиночет, завивайки в орбитата на САЩ
Цената на петрола се покачва поради по-добро търсене от Китай
Най-слабите продажби на дребно в Китай след Covid усилват икономическите рискове
Промяна в нагласите – потребителите отново се насочват към ДВГ
Забравената легенда: Toyota GT-Four
Изтеглянето на милиони мотори показва големия проблем на съвременните ДВГ
Как Mercedes-Benz W124 постави еталон с „несъвършените“ си огледала
Полицията в Дубай се сдоби с най-откаченото Ferrari Purosangue
Вижте къде в София ще спрат водата на 16 декември, вторник
Трамвай дерайлира на столичния площад "Журналист"
Трифонов и редколегията: ПП-ДБ ни мислят за селяни и чалгари ВИДЕО
Още една руска тенисистка смени гражданството си
Сачева дойде сама на консултациите с Радев, той я контрира: Мъжете от ГЕРБ се крият зад жени