Най-големият китайски производител на електрически превозни средства BYD продължава да разширява своя глобален пазарен дял, след като китайският автомобилен пазар се разшири с най-бързия си темп от началото на годината през ноември. Това помогна на BYD да засенчи целите си за продажби и да изпревари Ford и Honda по обеми, съобщава Ройтерс.
От началото на годината BYD се разширява агресивно, увеличавайки производствения си капацитет, за да увеличи приходите си, които засенчиха дори тези на Tesla за третото тримесечие.
Подсилена от стабилното представяне в Китай, BYD сега е напът да надмине целта си за годишните продажби от 4 млн. автомобила, което би я поставило на седмо място сред най-големите автопроизводители в света, изпреварвайки за постоянно японската Honda и базирания в Детройт Ford.
Китайският електромобилен гигант достави 3,76 млн. автомобила през първите 11 месеца на тази година, включително 506 804 броя само през ноември.
Подкрепен от силните продажби на своите електромобили, BYD печели позиции пред конкурентите си, тъй като китайският пазар, най-големият в света по обеми, се разраства през ноември с най-бързия си темп за годината благодарение на субсидираната от правителството търговия с автомобили.
Водещите автомобилни производители в света по пазарен дял през 2023 г. Графика: Statista
Купувачите на над 4 млн. автомобила са се възползвали от стимулите на Пекин по програмата за замяна на стари превозни средства.
Към миналия месец делът на BYD на китайския автомобилен пазар, който представлява повече от 90% от общите му продажби, възлиза на 17,1% спрямо 12,5% през 2023 г., става ясно от данни на Китайската асоциация за леки автомобили (CPCA).
За сравнение, двете местни съвместни предприятия на Volkswagen, със SAIC и FAW Group, държат общо 11% от пазара в периода януари-ноември, в сравнение с 14,2% за същото време на миналата година.
Екологичните коли засенчват по продажби конвенционалните модели в Китай. Графика: Ройтерс
Ако този импулс при продажбите продължи, BYD може да продаде повече от 6 млн. превозни средства през следващите 12 месеца, което ще го постави наравно с General Motors и Stellantis, изчислява Ройтерс.
За следващата година BYD планира да достави между 5 млн. и 6 млн. автомобила.
Усилията на BYD за увеличаване на производствения капацитет му помогнаха да изпревари конкурентите си по отношение на ръста в производството, да контролира по-добре разходите и да печели засега брутална ценова война в Китай, която изтласка много чуждестранни производители.


От днес изплащат последните пенсии в лева
Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и лека алуминиева рамка
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Земетресението с магнитуд 5,9 в Невада се оказа грешка на предупредителната система
От Полша: Агресията на Русия сега надмина тази на СССР през 70-те години на 20 век
Облачно ще е днес, ще вали в западната половина на страната
И в еврозоната - цените на жилищата у нас ще продължат да растат
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц