IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Volkswagen и синдикатите продължават преговорите, работниците готвят нови стачки

Дискусиите трябва да определят посоката, в която ще се развият отношенията между работодателя и служителите

10:11 | 09.12.24 г. 5
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Работниците на Volkswagen AG се готвят да стачкуват за втори път този месец, докато ръководството на автомобилната група и синдикалните лидери започват четвърти кръг от преговори относно планираните съкращения на работната сила и на производствения капацитет в едноименната марка, съобщава Bloomberg.

Така наречените предупредителни стачки засилват натиска върху VW да излезе от безизходицата с могъщия профсъюз IG Metall относно плана на ръководството да затвори някои заводи и да съкрати хиляди работници, за да засили конкурентоспособността на автомобилния производител.

Близо 100 хил. работници напуснаха местата си миналата седмица, след като ръководството отхвърли предложение на профсъюза, включващо намаляване на дивидентите и на някои бонуси. Председателят на работническия съвет Даниела Кавало заяви, че разговорите в понеделник „вероятно ще определят пътя напред: компромис или ескалация“.

Патовата ситуация струва скъпо на VW, който се сблъсква с по-високи оперативни разходи, спад в търсенето на електрически превозни средства и засилваща се конкуренция от страна на китайските производители на автомобили. Два часа спряно производство на четири линии в главния завод на VW във Волфсбург се равняват на загуба на между 400 и 600 автомобила.

Корпоративната структура на VW дава на работниците силен глас при вземането на ключови решения, което затруднява ръководството да прокара болезнени съкращения на разходите. Синдикалните представители заемат половината от местата в надзорния съвет на компанията, докато родната провинция на VW Долна Саксония държи още две места.

Миналата седмица финансовият директор на VW Арно Антлиц заяви, че компанията трябва да предприеме „решителни действия“ в германските си фабрики, за да ги върне към пълен работен капацитет.

„Целта ни е нашите фабрики да кипят от дейност“, изтъква той по време на конференция, организирана от Goldman Sachs в Лондон. „Алтернативата е пагубна: всяка фабрика, чийто капацитет не се оползотворява напълно, постепенно става неефективна и непрекъснато губи конкурентоспособност“, добавя финансовият директор.

Компанията се опитва да намали разходите в Германия, където трудът и енергията са сред най-скъпите в Европа. Ръководството и синдикалните лидери се готвят за четвърти кръг от преговори следващата седмица.

Ден по-рано изпълнителният директор на VW Оливер Блуме заяви, че настоящите синдикални предложения за намаляване на разходите предлагат отправна точка за преговори, но не са достатъчни, за да помогнат на германския автомобилен концерн да подобри своята конкурентоспособност.

„Ние, ръководството, не работим в свят на илюзии“, изтъква Блуме пред хиляди работници по време на събрание във Волфсбург. „Вземаме решения в бързо променяща се среда. Загрижени сме за бъдещето на нашата компания”, добавя той, цитиран от Bloomberg.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:11 | 09.12.24 г.
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

4
rate up comment 4 rate down comment 11
khao
преди 1 месец
грешните решения на мениджмънта сега да плащат от бачкаторите... но меринджейте няма да връщат бонусите от миналите 2-3 години когато продаваха на завишени цени заради измислицата с липса на чипове....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 3 rate down comment 17
Solar Power
преди 1 месец
Еми искат да вземт по 5к евро заплати и да продават колите по над 50к евро нова.Мен като потребител не ме устройва това. Колата максимум 25к евро нова.Разбира се говоря само за електрически коли. Другите не ме вълнуват.Инъче няма да си купя и ще продължа да си карам старата и те няма да имат продажби и няма да има пари за заплати. Това е :) Ако дойдат и китайските на 20к евро още по добре.Отдавня VW трябваше да излезне от дизелаците и бензина. Бита карта е това ви разправям от 10 години.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 4 rate down comment 15
гъбко
преди 1 месец
До: Sad Ами тя, икономиката, го урегулира ... :))) ... Една читава кола удари 100бона и отгоре, каляските гонят половин милион, в евра. Шефчетата в VW им казаха на бачкаторите, 30% вън и оцеляваме ... ама нещо на работниците не им аресва посоката на урегулиране!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 22 rate down comment 3
Sad
преди 1 месец
Стачка, ефективна, до успех. Това е решението. Все пак последните 15г. ЕЦБ облекчаваше количествено масово компаниите, а сега същите компании се опитва да клинчат спрямо работниците. Стачка. Ако няма разбиране, да се закрива предприятието и да се остави пазарната икономика да урегулира изкривеното положение.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още