Новият главен изпълнителен директор на Polestar заяви, че ще отнеме повече време на шведския производител на електрически превозни средства, преди да достигне рентабилност, отлагайки разширяването на продажбите на нови пазари.
Polestar, която е подкрепяна от китайската Geely, се затруднява да увеличи продажбите на фона на охладеното търсене на електромобили и засилващата се конкуренция в лицето на производители като Tesla и Volkswagen Group, съобщава Ройтерс.
В резултат на това Polestar назначи миналата година ветерана в индустрията Михаел Лохшелер за главен изпълнителен директор, както и някои други лица към висшия мениджмънт, включително ръководител на дизайна, председател на борда, финансов и оперативен директор.
В четвъртък компанията обяви резултатите от стратегически преглед, заявявайки, че очаква положителен свободен паричен поток след инвестиции през 2027 г., по-късно от предходната си прогноза за края на 2025 г.
Преди това Polestar очакваше приходи за 2024 г., подобни на тези от предходната година, но сега компанията прогнозира и отрицателен брутен марж.
През декември компанията си осигури повече от 800 млн. долара под формата на 12-месечни заеми, част от които ще бъдат използвани за изплащане на стар дълг.
Новото финансиране ще увеличи текущия дълг на компанията до около 4,4 млрд. долара.
Освен това Polestar работи за осигуряване на допълнителен 12-месечен заем от 400 млн. долара, който се очаква да бъде на разположение на компанията по-късно този месец.
Перспективи
Амбициозната пазарна експанзия на Polestar също беше отложена. Компанията ще започне продажби във Франция тази година, но отложи предишния си план за навлизане в повече страни за 2026 г. и след това.
Актуализираният бизнес план на производителя на електромобили предвижда комбиниран ръст на продадените превозни средства между 30% и 35% през следващите три години, като тази година се очаква положителна коригирана основна печалба.
За да избегне големите мита, наложени от Европейския съюз (ЕС) върху автомобили, произведени в Китай, Polestar започна да премества някои производствени мощности извън азиатската страна.
Polestar произвежда автомобили в САЩ и Китай и каза, че е напът да започне да изгражда своя Polestar 4 в Южна Корея през втората половина на 2025 г. Компанията заяви, че планира да произвежда компактния SUV Polestar 7 в Европа.
След пускането на пазара на Polestar 7, компанията заяви, че ще премине към една платформа за превозни средства, за да рационализира бизнеса си, да намали капиталовите инвестиции и времето за разработка.
Polestar се отдели от шведската Volvo Cars, която спря финансирането миналата година.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО