IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Toyota представи система за горивни клетки от трето поколение с широко приложение

Технологията предлага увеличен пробег и по-голяма издръжливост, сравнима с дизеловите двигатели

10:10 | 17.02.25 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Toyota Motor Corp. е разработила нова система с горивни клетки (FC) от трето поколение като част от усилията да напредне в технологията за водородно задвижване, съобщава японската автомобилна компания на своя сайт.

Изцяло новата FC система е проектирана да отговори на специфичните нужди на търговския сектор, предлагайки същата издръжливост като конвенционалните дизелови двигатели. Освен това системата включва значителни подобрения в производителността, включително горивната ефективност и значително намаляване на разходите в сравнение с предишната версия.

В допълнение към леките автомобили, FC системата ще бъде разширена за употреба при тежкотоварните търговски превозни средства и се очаква да бъде въведена на пазарите, главно в Япония, Европа, Северна Америка и Китай, най-рано след 2026 г.

FC системата ще бъде представена за първи път на 19 февруари по време на Международното изложение за водород и горивни клетки в Токио, Япония.

Toyota гледа на водорода като на важно гориво в преследването на целта за въглеродна неутралност и активно си сътрудничи с партньори в различни индустрии. Концернът насърчава различни инициативи в областта на "Създаване, транспортиране, съхранение и използване" на водород във връзка с нейната развойна дейност. За по-нататъшно ускоряване на разработките и приемането на FC технологията за постигане на т.нар. водородно общество е необходимо непрекъснатото развитие, като тази FC система представлява значителна стъпка в правилната посока, изтъква Toyota.

Преглед на системата от трето поколение

През 2014 г. Toyota пусна електрическото превозно средство с горивни клетки MIRAI, като оттогава компанията е продала приблизително 28 хил. броя от този модел в повече от 30 страни. Освен това от 2019 г. Toyota започна да доставя FC системи за други приложения, като автобуси, железопътни линии и стационарни генератори на електроенергия, доставяйки повече от 2700 броя на повече от 100 клиенти по целия свят.

В Япония Toyota работи с много партньори, особено в префектурите Токио и Фукушима, за внедряване на тези системи в търговския сектор и подпомагане на създаването на водородно общество. Новата FC система е разработена въз основа на отзиви от клиенти и прозрения от тестове и разработки на концепции и демонстрации през последните няколко години.

Основни характеристики

Технологията от трето поколение предлага подобрена издръжливост в сравнение с предишното поколение, сравнима с дизеловите двигатели. Системата разполага и с подобрена горивна ефективност, което позволява 20% по-голям пробег. Toyota изтъква и значителното намаляване на разходите чрез иновации в дизайна на клетките и производствените процеси.

FC системата може да се инсталира в различни търговски превозни средства, леки коли и приложения с общо предназначение, като стационарни генератори, железопътни линии и кораби. При леките коли подобрената горивна ефективност осигурява по-голям пробег. За тежкотоварните търговски превозни средства технологията предлага ниво на издръжливост, сравнимо с дизеловите двигатели и висока мощност. Освен това, тъй като Toyota проектира системата да бъде по-компактна, тя може да бъде по-лесно интегрирана в различни търговски превозни средства.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:10 | 17.02.25 г.
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още