IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Синдикат: Целите за електромобилите излагат на риск хиляди работни места във Великобритания

Консултациите относно постигането на въглеродна неутралност приключват тази седмица на фона на призивите на индустрията целите да бъдат смекчени

22:27 | 19.02.25 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Профсъюзи предупреждават, че хиляди работни места са изложени на риск, ако правителството на Великобритания откаже да разхлаби целите за електрически автомобили, съобщава Telegraph.

Unite the Union, най-голямата синдикална група в страната, разкритикува „наказателните“ правила, изискващи от производителите на автомобили да продават все по-голям брой електрически превозни средства (EV), твърдейки, че те ще застрашат работните места и ще окажат „натиск за намаляване на заплащането и условията на труд“.

Шарън Греъм, генерален секретар на Unite, изтъква, че така наречената цел на британското правителство за превозни средства без емисии (ZEV) няма сама да доведе до промените, необходими за постепенно премахване на бензиновите и дизеловите автомобили.

Вместо това, изтъква Греъм, правителството трябва да насърчи търсенето чрез намаляване на ДДС върху продажбите на електромобили, произведени в Обединеното кралство, като същевременно увеличи инвестициите в зарядна инфраструктура.

Според Греъм целта за ZEV, която изисква най-малко 28% от колите, продадени от автопроизводителите, да бъдат електрически, е „инструмент, който застрашава работните места, вместо да насърчава хората да купуват електромобили“.

Консултацията относно целта на правителството за ZEV приключва по-късно тази седмица и може да проправи пътя за смекчаване на правилата. Очаква се целта от 28% да се повиши постепенно, преди да достигне 80% от продажбите до 2030 г.

„Имаме нужда от бързи резултати от регулаторния преглед и значителна подкрепа за потребителите – в противен случай инвестициите в автомобилите ще бъдат изложени на риск, ккто и работните места, икономическият растеж и климатичните амбиции, които всички споделяме“, изтъква Майк Хоус, главен изпълнителен директор на Асоциацията на производителите и търговците на автомобили (SMMT).

Въпреки това ChargeUK, търговската организация с фокус върху зарядната инфраструктура, призова правителството да не разхлабва целите.

ChargeUK посочва, че секторът за зареждане е напът да подготви мрежата, за промените, които ще настъпят в края на това десетилетие, създавайки над 10 000 квалифицирани работни места.

„Всяка промяна в ясния, предвидим сигнал за търсене, предоставен от целта за ZEV до момента, ще се отрази отрицателно на доверието на инвеститорите, което ще доведе до забавяне на внедряването, по-високи цени за потребителите и по-предизвикателна среда, в която да се продават електромобили“, предупреждава Вики Рийд, главен изпълнителен директор на ChargeUK.

Автомобилната индустрия обаче изпитва сериозни затруднения в прехода към електромобили, като производството през миналата година спада до нива, невиждани от 50-те години на миналия век.

Броят на автомобилите, произведени във Великобритания, се е понижил до 779 584 коли през миналата година, , което е най-ниското ниво от 1954 г., като се изключи пандемията, изчислява SMMT.

Подобни проблеми се наблюдават навсякъде в Европа, като германският доставчик на части Continental Auto Parts обяви във вторник планове да съкрати 3000 работни места в своето развойно звено.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:27 | 19.02.25 г.
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още