IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Toyota записва най-силния си януари за продажбите въпреки спада в производството

Групата повиши насоките за печалбата за фискалната година, приключваща в края на март

11:15 | 27.02.25 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Годината за Toyota Motor Corp. започва мудно, но обещаващо, след като стагниращите продажби извън родния пазар са компенсирани от възстановяване в Япония, пише Bloomberg.

Глобалните продажби на автомобилната група, включително тези на дъщерните компании Daihatsu Motor Co. и Hino Motors Ltd., през януари са нараснали с 2% на годишна база до 846 744 броя, което е рекорд за първия месец от годината, обяви компанията. Производството ѝ междувременно расте с 12% до 885 346 превозни средства.

Въпреки някои проблеми на основните пазари – предстоящите мита в САЩ, интензивната конкуренция в Китай и спада на търсенето в Япония – и свиващата се тримесечна печалба, Toyota повиши насоките за печалбата за фискалната година, приключваща в края на март.

Тъй като доставките в Япония откриват положителен импулс, автомобилният производител най-накрая започва да показва признаци на възстановяване след поредица от регулаторни скандали и големи сервизни акции през миналата година, които го принудиха да спре производството.

Toyota достави 10,8 млн. автомобила през 2024 г., което е спад спрямо предходната година, но все пак е достатъчно, за да победи Volkswagen AG и да защити титлата си на най-големия производител на автомобили в света по пазарен дял за пета поредна година.

Представянето на Toyota при продажбите за януари контрастира с това при другите голями японски автопроизводители. Източник: Bloomberg Представянето на Toyota при продажбите за януари контрастира с това при другите голями японски автопроизводители. Източник: Bloomberg

Сега Toyota прогнозира оперативна печалба от 4,7 трлн. йени (31 млрд. долара), което показва, компанията че очаква активността да се повиши.

През януари груповите продажби на Toyota в Япония растат с 26%, докато тези само на марките Toyota и Lexus нарастват с 13%. В Китай - най-големия автомобилен пазар в света, продажбите на двете марки спадат с 14%.

Предложените от президента на САЩ Доналд Тръмп мита върху вноса на автомобили също създават проблеми за японските производители, повечето от които разчитат на САЩ като техен най-голям и важен пазар.

За други концерни от островната страна януари не беше толкова плодотворен. Honda Motor Co. обяви, че глобалните ѝ продажби са спаднали с 12% до 281 410 броя, докато производството на компанията е намаляло с 20% до 269 168 превозни средства. Nissan Motor Co. отчете спад на месечните продажби с 6% до 251 136 броя, докато производството се понижава с 11% до 243 437 превозни средства.

През декември Honda предложи на Nissan спасение, като се съгласи на обвързване, което щеше да доведе до обединяване на двете фирми в една холдингова компания. Разногласията относно разпределянето на властта обаче доведоха до провал на преговорите. Сделката беше официално прекратена по-рано през февруари.

Сега Nissan се готви да смени главния изпълнителен директор Макото Учида след поредното слабо тримесечие.

Заедно Nissan и Honda можеха да се конкурират на глобалната сцена, като създадат един от най-големите производители на автомобили в света, поне на теория. Сега, когато пътищата им официално се разделиха, Honda ще трябва да намери друг начин да спечели необходимия мащаб, за да се съревновава с най-големите в индустрията, а Nissan ще трябва да потърси нови партньори, тъй като се стреми да преодолее още една финансова криза.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:15 | 27.02.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още