Японската асоциация на автомобилната индустрия (JAMA) призовава правителството на островната страна да се опита да защити японските производители на автомобили от митата, които САЩ планират да наложат върху вноса на автомобили и свързаните с тях части, съобщава Ройтерс.
Лобистката група е разтревожена от евентуални щети за икономиките на двете страни, ако администрацията на президента на САЩ Доналд Тръмп реши все пак да реализира предложените мита върху вноса на автомобили от Япония, Мексико и Канада, изтъква председателят на JAMA Масанори Катаяма.
Миналата седмица Тръмп каза, че иска да наложи 25% мита върху вноса на автомобили след 2 април. Другите 25% мита върху стоманата и алуминия се очаква да бъдат въведени на 12 март.
Катаяма, който е и председател на Isuzu Motors, споделя опасенията си в началото на среща с министъра на търговията и промишлеността Йоджи Муто в Токио. Водещи мениджъри на автомобилни производители като Toyota, Honda и Nissan също са присъствали на дискусията.
Японските автопроизводители са уязвими към всякакви допълнителни мита, които Тръмп може да наложи, особено върху вноса на автомобили.
САЩ остава водещ пазар по продажби за Toyota, Honda и Nissan, които произвеждат някои от най-популярните си американски модели в Канада или Мексико. По-малки фирми като Subaru и Mazda също са застрашени от по-големи търговски бариери.
По време на срещата на закрити врати, ръководителите на автомобилната индустрия в Япония са изразили притеснения, че не могат да прехвърлят по-високите разходи от новите американски мита, като са изтъкнали и въпроса за икономическите последици, разкрива Муто пред журналисти по време на пресконференция след срещата.
Преди това той се е срещнал с представители на японската стоманодобивна и алуминиева промишленост, за да обсъдят въпроса с митата.
Председател на Японската федерация за желязо и стомана Тадаши Имай, президент на Nippon Steel, посочи по време на брифинг, че основните опасения на организацията са свързани с това, че глобалният пазар на стомана може да бъде допълнително потиснат, ако протекционизмът се засили и разшири.


Вдигат учителските заплати с 10 процента
Николай Младенов ще управлява изпълнителния комитет за Газа
Зверско убийство на сина на зам.-кмета на Харков във Виена
Тарикати продават стартови пакети евро от по 20 лева за 50
Мъж е в кома след тежък побой пред магазин
И. Шнабел от ЕЦБ подкрепя прогнозите за повишение на лихвите
САЩ създадоха новия си план за национална сигурност спрямо капризите на Тръмп
Deutsche Bank: Бумът на AI продължава, няма балон
Посланик Пъздър за глобите на ЕС, енергетиката и AI, част 3
Посланик Пъздър за глобите на ЕС, енергетиката и AI, част 2
Пет от най-странните жабки в серийни автомобили
Първото BMW M се продава
Опасно ли е поставянето на калъфи върху седалки с подгрев
Volkswagen вкарва три модела в сервизите заради проблеми с безопасността
Hyundai възражда един от най-забавните си модели
Откриха нови доказателства за селективен канибализъм сред неандерталците в Европа
Мутация на грипа във Великобритания може скоро да дойде у нас
Европа може да разчита само на себе си, загуби САЩ като приятел в нужда
Как да развиваме любовта си, когато приоритетите се променят?