Nissan Motor Co. планира да смени главния изпълнителен директор след провала на преговорите за обединяване с Honda Motor Co., съобщава Bloomberg, цитирайки източници, запознати с въпроса.
Ръководството на Nissan се оглежда за потенциални кандидати, които да наследят Макото Учида, който има зад гърба си вече 22 години опит в компанията и който застана на ръководния пост в края на 2019 г., когато беше арестуван Карлос Гон.
Засега Nissan отказва коментар по темата.
Японският автомобилен концерн планира да назначи Жереми Папен, който беше избран през декември за главен финансов директор, като заместник на Учида, съобщава японското бизнес издание Diamond.
58-годишният Учида заяви по време на пресконференция по-рано този месец, че макар да е готов да се откаже от позицията си, ако бъде помолен, той не иска да се оттегли, преди да укрепи бизнеса на Nissan. Учида предупреди инвеститорите, че Nissan вероятно ще запише нетна загуба от 80 млрд. йени (536 млн. долара) за фискалната година, приключваща в края на март, далеч от нетната печалба от 380 млрд. йени, която концернът прогнозира преди девет месеца.
Nissan скоро ще трябва да покрие и сериозно количество дълг, който трябва да бъде изплатен през следващата година, като трите основни рейтингови агенции понижиха оценките си за компанията до неинвестиционен клас след две поредни низходящи корекции в перспективите на Nissan по отношение на печалбата.
Учида потърси Honda за помощ в края на миналата година, като сключи предварително споразумение за обединяване в съвместна холдингова компания. Автомобилните производители прекратиха тези преговори по-рано този месец, след като не постигнаха съгласие относно условията.
Ръководителите на Honda и Nissan казаха, че все пак ще продължат стратегическото си партньорство с още една японска компания, Mitsubishi Motors Corp., за сътрудничество в областта на батериите за електрически превозни средства и разработването на софтуер.
„Ще ни бъде трудно да оцелеем, без да разчитаме на бъдещи партньорства“, признава Учида пред журналисти по-рано този месец.
Nissan има проблеми с привличането на потребителите с остарялата си продуктова гама, като компанията беше принудена да предлага щедри стимули и понижения на цените, за да свие обема от непродадени коли.
През ноември Учида обяви планове за съкращаване на 9000 работни места и една пета от производствения капацитет на компанията.
Най-големият акционер на Nissan и дългогодишен партньор в алианса Renault SA изрази критики към преговорите с Honda, като в крайна сметка похвали Nissan за оттеглянето. Междувременно Renault се опитва да се дистанцира от базираната в Йокохама компания, като поглежда към сътрудничество с китайската група Zhejiang Geely Holding Group Co.
Hon Hai Precision Industry Co., подизпълнител на Apple при производството на iPhone, се е свързал с Nissan за придобиване на дял в компанията, като казва, че е отворен за закупуване на дела от 36%, който Renault държи.