Германският автомобилен концерн Volkswagen AG отложи целта си за ръст на рентабилността до 6,5% с три години, тъй като едноименната марка на автомобилната група се сблъсква с приглушени продажби и високи разходи за преструктуриране на дейността си, пише Bloomberg.
Сега VW се стреми към 6,5% оперативен марж през 2029 г., което представлява забавяне спрямо предишната цел за 2026 г., докато компанията свива производствения капацитет и работната си сила, за да компенсира по-слабото търсене в Европа и Китай.
Възвръщаемостта на марката намаля до 2,9% през миналата година, като това е най-ниското ниво от пандемичната 2020 г.
„Сблъскахме се и ще продължим да се сблъскваме със значителни препятствия, по-нисък от очаквания растеж на ключови пазари и упорита инфлация“, изтъква главният финансов директор на марката Дейвид Пауълс.
Спадът на продажбите в Китай и все по-силната конкуренция в Европа – регион, който не успява да се възстанови до нивата на търсене отпреди пандемията, натежаха върху рентабилността на VW. Предишните усилия за промяна бяха възпрепятствани от неуспешни пласирания на електрически превозни средства.
В края на миналата година главният изпълнителен директор на групата Оливер Блуме сключи сделка със синдикатите, за да направи марката по-ефективна. Мерките включват съкращаване на капацитета в германските обекти с няколкостотин хиляди превозни средства и намаляване на работната сила с повече от 35 хил. души през следващите пет години. Марката предвижда оперативен марж от над 4% през тази година и 5,5% през 2027 г.
VW планира да пусне в продажба няколко достъпни електромобила, за да привлече отново европейските потребители. Първият от тях - ID. 2all, който ще се предлага на цена под 25 хил. евро, няма да бъде наличен преди следващата година.
Марката също така възлага големи надежди на друг електромобил от семейството ID, чиято цена ще бъде 20 хил. евро. Производството на компактния EVERY1 трябва да започне след две години в Португалия.
Пауълс изтъква, че е убеден, че компанията ще постигне рентабилност от 6,5% до 2029 г.
Оперативният марж на Volkswagen AG се понижава през 2024 г., като целта за 6,5% рентабилност е изместена за 2029 г. Графика: Bloomberg
По-рано тази седмица Volkswagen Group отчете 30,6% спад на чистата печалба през 2024 г. до 12,39 млрд. евро, а оперативният марж се понижава от 7% през 2023 г. до 5,9 на сто.
Автомобилната група продаде 9 млн. превозни средства през финансовата 2024 г., което представлява спад с 3,5% спрямо 2023 г.
Блуме сега очаква оперативният марж на печалбата на концерна през 2025 г. да е в диапазона 5,5-6,5%.
В прогнозата на Volkswagen за финансовите резултати на компанията през тази година не е отчетен ефектът от налагането на по-високи мита върху вноса в САЩ от страна на администрацията на американския президент Доналд Тръмп. Това се посочва в изявление на главния финансов директор на германския автомобилен концерн Арно Антлиц.


ПП-ДБ внесе вота на недоверие към кабинета "Желязков"
Правителство, синдикати и работодатели постигнаха съгласие по новия Бюджет 2026
Какво ще бъде времето в събота?
Полицията във Варна излезе с мерки за спокойни студентски празници
"Спартак" пусна билетите за мача с "Левски"
Китай изпраща нови панди на Франция след срещата Макрон-Си
Търговските вериги инвестират в устойчивост и адаптация към еврото
Airbus обещават да се справят с проблемите
Airbus намалиха целите си за доставка до края на 2025г
Патерсън: Рискът от заразяване при биткойн не е изчезнал
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Макрон: Единството между Европа и САЩ за Украйна е жизненоважно
Желязков успокоява плевенчани: Няма да има воден режим през лятото на 2026 г.
Надеждност на пътя – как да изберете правилните носачи за своя автомобил
Бурята „Байрън“ парализира Гърция с наводнения и затваряне на училища ВИДЕО
Леденият парк на София тази зима ще бъде с още по-голяма площ