Porsche AG понижи още една цел за рентабилността, поставена по време на листването на производителя на премиум автомобили, след като печалбата му се срина поради падащите продажби в Китай, съобщава Bloomberg.
Германската марка сега се стреми към възвръщаемост на продажбите между 15% и 17% в средносрочен план, посочва главният финансов директор Йохен Брекнер. Първоначално Porsche се стремеше към възвръщаемост от 19%.
Тази година компанията, част от групата на Volkswagen, ще започне мащабно инвестиране в модели, софтуер и батерии, които ще засегнат финансовите резултати за 2025 г. Porsche планира допълнителна версия на емблематичния модел 911 и обмисля нова SUV линия към края на десетилетието, докато разширява своята популярна гама от коли с двигатели с вътрешно горене и хибридни автомобили.
Porsche се затруднява да постигне целевите високи маржове, към които се стремеше, когато се листна през 2022 г. Страдайки от спада в продажбите в Китай и по-слабото търсене на електромобили в Европа, компанията многократно трябваше да понижава своите насоки. Освен това тя е измъчвана от забавяне в пускането на нови модели и от прекъсвания във веригата на доставки.
Производителят отговори на това наскоро, като се отказа от целите си за електрификация и обяви планове да вложи 800 млн. евро за разработване на повече модели, задвижвани с изкопаеми горива. Porsche сега заменя ключови членове на управителния съвет и готви съкращения на работните места.
В Китай Porsche реши да се откаже от големите ценови отстъпки, въпреки че ценовата война, включваща по-достъпни автомобили, достигна и луксозното пространство, което германската марка заема, изтъква главният изпълнителен директор Оливер Блуме пред журналисти. Компанията отговори на спада на продажбите там, като намали обемите и преразгледа стратегията си, включително чрез актуализиране на настоящите модели с нови функции.
По-рано Porsche съобщи, че оперативната печалба за 2024 г. е спаднала с 23% до 5,64 млрд. евро. Приходите от продажби са намалели с 1,1% до 40,08 млрд. евро.
Възвръщаемостта на продажбите на компанията беше 14,1%, в долния край на целевия диапазон. Въпреки намаляването на средносрочната си цел, Porsche се придържа към дългосрочна цел за марж от над 20%.
Миналия месец компанията заяви, че очаква до 40 млрд. евро приходи от продажби за тази година, с възвръщаемост от едва 10%. Във вторник Volkswagen обяви че очаква да запази рентабилността си през тази година въпреки приглушеното търсене в Европа и нарастващото търговско напрежение.
По-рано тази година Porsche предупреди, че намалява броя на служителите си в Германия с 1900 души, в допълнение към предишното решение да спре подновяването на договорите на около 2000 временно наети служители.
Блуме отхвърли твърдението, че проблемите на Porsche са изострени от липсата на достатъчен фокус на изпълнителния директор, който ръководи едновременно премиум марката и нейната компания майка.
Американският бизнес на Porsche, която внася всичките си автомобили в САЩ, е уязвим от митата, наложени от президента Доналд Тръмп. В отговор компанията ще обмисли повишаване на цените, за да избегне допълнителен натиск върху маржа, посочва Брекнер.