Продажбите на BMW AG се свиват през първото тримесечие, тъй като продължаващият спад в Китай заличава положителния ефект от ръстовете в Европа и САЩ, съобщава Bloomberg.
Световните продажби на германския автомобилен концерн се понижават с 1,4% през първите три месеца на годината, водени от 17-процентният спад в Китай, най-доходоносният пазар на BMW.
Подобно на други европейски производители на автомобили, BMW се затруднява да увеличи продажбите в Китай, където местните марки, водени от BYD Co., доминират. Продажбите на Mercedes-Benz Group AG паднаха с 10 на сто на този пазар за същия период, докато търсенето на автомобили на Volkswagen се понижи със 7,1%.
Продажбите на електрически превозни средства на BMW междувременно растат с 32% на годишна база. Традиционните европейски автомобилни компании, включително BMW и Volkswagen, се възползват от отдръпването на потребителите спрямо Tesla, след като нейният главен изпълнителен директор Илон Мъск влезе остро в политиката в региона, подкрепяйки местни крайнодесни партии, докато съветва американския президент Доналд Тръмп.
Продажбите на BMW в САЩ растат с 4,1%, докато клиентите на групата в Европа са закупили с 6,2% повече превозни средства в сравнение с миналата година.
Резултатите отразяват продажбите, реализирани преди САЩ да наложат 25% мито върху вноса на превозни средства - данък, който ще затрудни BMW да запази печалбата си на този пазар.
В средата на март BMW предупреди, че печалбата ѝ от автомобилния бизнес ще изостане значително под дългосрочните цели за тази година, помрачена от приглушените продажби в Китай и ескалиращата търговска война. Германският автопроизводител очаква марж между 5% и 7% за 2025 г., след като мярката за рентабилност падна до 6,3% през 2024 г., достигайки най-ниското ниво от четири години.
BMW очаква американските мита - както и налозите Европейския съюз (ЕС) върху превозните средства, произведени в Китай - да костват на автомобилния производител около 1 млрд. евро, посочва главният изпълнителен директор Оливер Ципсе в интервю за Bloomberg.
BMW очаква продажбите на автомобили леко да нараснат тази година, тъй като инфлацията се стабилизира, а умерените намаления на лихвените проценти подпомагат търсенето, въпреки че ситуацията в Китай продължава да бъде предизвикателна.


Почина един от най-популярните японски актьори
Радев отличи огнеборци и доброволци, участвали в овладяването на пожари през лятото
От Черно море излязоха с важна информация за мача с ЦСКА
Вижте резултатите от официалния кантар на SENSHI 29
ФИФА с нововъведение за засадите на световното по футбол
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Еврозоната бележи по-силен ръст от очакваното благодарение на вътрешното търсене
Ралито на китайските акции изостава от американските
САЩ лобират срещу плана на ЕС за отпускане на заем в подкрепа на Украйна
Китай изпраща нови панди на Франция след срещата Макрон-Си
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Кметът на район "Изгрев" съобщава за саботажи с боклука
Гръцките фермери затвориха и ГКПП "Капитан Петко Войвода"
Ампутираха левия крак на бащата на Меган
Програмата Explorer дава възможност за стипендии и международни стажове
БГ политици: Ниско домашно възпитание, ниска политическа и езикова култура