Продажбите на BMW AG се свиват през първото тримесечие, тъй като продължаващият спад в Китай заличава положителния ефект от ръстовете в Европа и САЩ, съобщава Bloomberg.
Световните продажби на германския автомобилен концерн се понижават с 1,4% през първите три месеца на годината, водени от 17-процентният спад в Китай, най-доходоносният пазар на BMW.
Подобно на други европейски производители на автомобили, BMW се затруднява да увеличи продажбите в Китай, където местните марки, водени от BYD Co., доминират. Продажбите на Mercedes-Benz Group AG паднаха с 10 на сто на този пазар за същия период, докато търсенето на автомобили на Volkswagen се понижи със 7,1%.
Продажбите на електрически превозни средства на BMW междувременно растат с 32% на годишна база. Традиционните европейски автомобилни компании, включително BMW и Volkswagen, се възползват от отдръпването на потребителите спрямо Tesla, след като нейният главен изпълнителен директор Илон Мъск влезе остро в политиката в региона, подкрепяйки местни крайнодесни партии, докато съветва американския президент Доналд Тръмп.
Продажбите на BMW в САЩ растат с 4,1%, докато клиентите на групата в Европа са закупили с 6,2% повече превозни средства в сравнение с миналата година.
Резултатите отразяват продажбите, реализирани преди САЩ да наложат 25% мито върху вноса на превозни средства - данък, който ще затрудни BMW да запази печалбата си на този пазар.
В средата на март BMW предупреди, че печалбата ѝ от автомобилния бизнес ще изостане значително под дългосрочните цели за тази година, помрачена от приглушените продажби в Китай и ескалиращата търговска война. Германският автопроизводител очаква марж между 5% и 7% за 2025 г., след като мярката за рентабилност падна до 6,3% през 2024 г., достигайки най-ниското ниво от четири години.
BMW очаква американските мита - както и налозите Европейския съюз (ЕС) върху превозните средства, произведени в Китай - да костват на автомобилния производител около 1 млрд. евро, посочва главният изпълнителен директор Оливер Ципсе в интервю за Bloomberg.
BMW очаква продажбите на автомобили леко да нараснат тази година, тъй като инфлацията се стабилизира, а умерените намаления на лихвените проценти подпомагат търсенето, въпреки че ситуацията в Китай продължава да бъде предизвикателна.


Как ще подаваме данъчни декларации след приемане на еврото?
Умеров: Постигнахме реален напредък по време на разговорите в Берлин
Нов астероид и мистериозен обект приближават Земята през декември 2025
Броят на левовете в обращение намалява
Башар Асад живее в „луксозно изгнание“ в Москва
На мен няма да ми се случи: Под 10% от имотите в България са застраховани
Макрон рискува да погребе завинаги споразумението с Меркосур
Дебатът на пазара на облигации за курса на Фед през 2026 г. набира скорост
Руският петрол се продава с "най-голяма" отстъпка в Китай след санкциите
ЕС: Китай започва издаване на общи лицензи за редкоземни елементи
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
Шофьорка обърка педалите и скочи в пълен с хора басейн
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Защо Германия иска развод с Китай
Дженифър Анистън ще прекара Коледа с новия си
Марго Роби разкри защо не говори много за сина си