IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Тримесечните продажби на BMW падат заради слабото представяне в Китай

Търсенето на електромобили на компанията междувременно расте с 32%

13:17 | 10.04.25 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Продажбите на BMW AG се свиват през първото тримесечие, тъй като продължаващият спад в Китай заличава положителния ефект от ръстовете в Европа и САЩ, съобщава Bloomberg.

Световните продажби на германския автомобилен концерн се понижават с 1,4% през първите три месеца на годината, водени от 17-процентният спад в Китай, най-доходоносният пазар на BMW.

Подобно на други европейски производители на автомобили, BMW се затруднява да увеличи продажбите в Китай, където местните марки, водени от BYD Co., доминират. Продажбите на Mercedes-Benz Group AG паднаха с 10 на сто на този пазар за същия период, докато търсенето на автомобили на Volkswagen се понижи със 7,1%.

Продажбите на електрически превозни средства на BMW междувременно растат с 32% на годишна база. Традиционните европейски автомобилни компании, включително BMW и Volkswagen, се възползват от отдръпването на потребителите спрямо Tesla, след като нейният главен изпълнителен директор Илон Мъск влезе остро в политиката в региона, подкрепяйки местни крайнодесни партии, докато съветва американския президент Доналд Тръмп.

Продажбите на BMW в САЩ растат с 4,1%, докато клиентите на групата в Европа са закупили с 6,2% повече превозни средства в сравнение с миналата година.

Резултатите отразяват продажбите, реализирани преди САЩ да наложат 25% мито върху вноса на превозни средства - данък, който ще затрудни BMW да запази печалбата си на този пазар.

В средата на март BMW предупреди, че печалбата ѝ от автомобилния бизнес ще изостане значително под дългосрочните цели за тази година, помрачена от приглушените продажби в Китай и ескалиращата търговска война. Германският автопроизводител очаква марж между 5% и 7% за 2025 г., след като мярката за рентабилност падна до 6,3% през 2024 г., достигайки най-ниското ниво от четири години.

BMW очаква американските мита - както и налозите Европейския съюз (ЕС) върху превозните средства, произведени в Китай - да костват на автомобилния производител около 1 млрд. евро, посочва главният изпълнителен директор Оливер Ципсе в интервю за Bloomberg.

BMW очаква продажбите на автомобили леко да нараснат тази година, тъй като инфлацията се стабилизира, а умерените намаления на лихвените проценти подпомагат търсенето, въпреки че ситуацията в Китай продължава да бъде предизвикателна.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:17 | 10.04.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още