Тайванската Hon Hai Precision Industry Co., по-известна като Foxconn, иска японските производители на автомобили да знаят, че има желание да сглобява електрически превозни средства за тях, подобно на дейността ѝ като подизпълнител, произвеждайки PlayStation за Sony Group Corp. и iPhone за Apple Inc., пише Bloomberg.
Foxconn очаква да обяви своите японски партньори в близко бъдеще.
Въпреки че компанията е известна като най-големият производствен подизпълнител в света и собственик на Sharp Corp., предстои още работа, за да се подобри профилът ѝ като потенциален производител на автомобили, изтъква Джун Секи, главен стратегически директор на бизнеса с електромобили на тайванската компания.
„Това, което искаме да имаме, е повече информираност в Япония“, добавя Секи в интервю за Bloomberg. „Foxconn е известна като създател на смартфони, а също и с придобиването на Sharp, и с нищо друго“.
Секи, бивш изпълнителен директор на Nissan Motor Co. и Nidec Corp., прави опит да привлече повече клиенти, готови да възложат производството на електромобили на подизпълнители. Foxconn вярва, че много компании ще се насочат към този начин на производство през следващите години, за да се справят с огромните разходи и рискове, свързани с прехода към по-чиста мобилност.
Въпреки че Magna International Inc. и други доставчици на авточасти, както и производителите на автомобили, отдавна разчитат на аутсорсинг, много компании в сектора традиционно сглобяват свои собствени продукти, макар голям процент от частите обикновено да идват от доставчици. Това се разглежда като ключов лост за запазване на печалбите и задържане на конкурентни предимства, които може да изчезнат с напредъка на прехода към електромобили с по-малко компоненти.
Foxconn проведе пресконференция в Токио, за да разкаже подробно за някои от продуктите, които създава, и да обясни по-широката си стратегия. На събитието присъстваха повече от очакваните 300 души от медиите и автомобилната индустрия, което отразява известен интерес, докато японската автомобилна индустрия е изправена пред редица проблеми.
Въпреки че Секи отказа да назове конкретни партньори, той каза, че електрифицирани коли и автобуси, произведени от Foxconn, ще се появят по пътищата в САЩ, Япония и други страни през следващите няколко години.
Foxconn си е осигурила споразумение за производство на електрически превозни средства с Mitsubishi Motors Corp. През февруари председателят на тайванската компания Йън Лю заяви, че Foxconn се е обърнала към Nissan и Honda Motor Co. относно потенциално сътрудничество.
„В рамките на една година можете да очаквате няколко японски партньора“, изтъква Секи.
За момента бизнесът с производство на електромобили на Foxconn остава малък. Това ще се промени с течение на времето, тъй като все повече производители на автомобили отчитат ползите от аутсорсинга на производството си, а Foxconn изгражда капацитет по целия свят, подчертава Секи.
Тайванският производител изгражда или обновява съоръжения в САЩ, Тайван и Тайланд, като същевременно се стреми да разшири капацитета си в Индия и Близкия изток.
За Япония Секи казва, че Foxconn се интересува от разширяване на производството на електромобили чрез използване на съществуващи заводи на местни компании, някои от които може да се сблъскат с излишен капацитет, тъй като все повече производство се измества в САЩ заради наскоро наложените мита от президента Доналд Тръмп.
Текат някои дискусии, като изграждането на нови фабрики в Япония също е опция, изтъква Секи.
Според него обаче Foxconn първо трябва да покаже, че може да произвежда коли за други евтино и ефективно. Привличането на автомобилни производители, които все още отчитат производственото ноу-хау като сърцевина на своя бизнес, не е лесно, признава той.
„Стойността на продажбите на нашата компания е над 200 млрд. долара, но тези приходи идват само благодарение на доверието на клиентите“, подчертава Секи. "Получаваме тяхната изключително поверителна информация, но не сме имали никакви инциденти. Ето защо Apple и Sony ни се доверяват. Това е, което искаме да подчертаем", допълва той.