Големите производители на автомобили от Япония отчетоха рязък ръст на продажбите в САЩ през март, подхранван от интензивните покупки на потребителите, които се стремят да изпреварят митата, обявени от президента на САЩ Доналд Тръмп върху вноса на превозни средства, съобщава Bloomberg.
Продажбите на Toyota Motor Corp. растат с 8% спрямо предходната година до 231 336 броя, a тези на Honda Motor Co. се увеличават с 13%, показват статистически данни.
Nissan Motor Co. съобщи, че продажбите ѝ в страната са се увеличили с 10% до 353 463 единици.
Наложеното от Тръмп 25% мито върху вноса на автомобили, което влезе в сила на 3 април, отекна по целия свят, принуждавайки автомобилните компании да променят производствените си стратегии, докато американските потребители се опасяват от значителен ценови ръст заради търговските бариери.
Японските концерни са по-застрашени от повечето конкуренти и въпреки че Toyota заяви, че ще запази досегашната си стратегия, други големи производители вече правят корекции, за да сведат до минимум щетите от митата.
Mazda Motor Corp. обяви, че ще спре производството в САЩ на версия на модел, който изнася за Канада. Honda планира да премести производството на хибридната версия на своя Civic от Япония в САЩ, а Nissan спира поръчките на един SUV в САЩ, който се изгражда в Мексико.
Глобалните продажби на Toyota, включително на дъщерните дружества Daihatsu Motor Co. и Hino Motors Ltd., надхвърлят 1 млн. превозни средства през март, което е с 11% повече спрямо същия месец на 2024 г. Това включва 834 467 продадени автомобила извън Япония, което е 6% увеличение и рекорд за март. Вътрешните продажби на компанията скочат с близо 36%, а тези в Северна Америка се увеличават със 7%.
Световното производство на Toyota е нараснало с 10% до 977 241 броя през март.
Концернът се възстановява от поредица от регулаторни скандали, които го принудиха да намали производството. Той продаде 10,8 млн. автомобила през 2024 г., което е спад спрямо предходната година, но все пак се оказа достатъчно, за да победи Volkswagen AG и да запази титлата на най-голям производител на автомобили в света за пета поредна година.