Законопроектът, който президентът на САЩ Доналд Тръмп подписа на 4 юли, прави реверанс към автомобилите с двигател с вътрешно горене и осигурява победа на китайските производители на електрически превозни средства в световен мащаб, изтъква ръководителят на Китайската асоциация на производителите на леки автомобили (PCA).
„Износът на китайските марки ще отбележи значителен ръст през следващите няколко години, а законопроектът на САЩ би трябвало да даде на Китай по-голяма възможност за развитие на отвъдграничните пазари“, посочва Цю Донгшъ, генерален секретар на PCA, цитиран от Wall Street Journal.
Той казва, че компаниите в страната ще предлагат интелигентни модели електрически превозни средства, която ще има предимство пред остарялата технология на превозните средства с двигатели с вътрешно горене.
Законът на САЩ ще сложи край на субсидиите за електрически превозни средства, закупени след септември.
Тръмп заяви, че благодарение на закона „хората вече могат да купуват каквото си искат – бензинови автомобили, хибриди (които се представят много добре) или нови технологии, когато се появят“.
Той също така заяви, че политиките му спасяват американската автомобилна индустрия от унищожение.
Според Китайската автомобилна асоциация, износът на превозни средства, задвижвани чрез нов вид енергия, от Китай – категория, която включва изцяло електрически превозни средства и плъгин хибриди – е скочил с 48% през първата половина на тази година в сравнение със същия период на миналата година, достигайки малко под 1 млн. броя. Само през юни износът на тези превозни средства се е увеличил повече от два пъти до 198 000 броя.
Водещи китайски производители на електромобили, като BYD, вече се разширяват извън Китай поради ожесточената конкуренция на вътрешния пазар. BYD управлява собствен флот от товарни кораби, с които пренася своите превозни средства до други региони.
Междувременно в Китай местните марки, които бързо пускат на пазара нови модели и функции, се радват на 64% пазарен дял през първото полугодие, което е със 7,5 процентни пункта повече спрямо същия период на предходната година.
Tesla, която разполага с голяма производствена база в Шанхай, е изправена пред тези динамики, както и пред специфични предизвикателства, на най-големия автомобилен пазар в света. Доставките на Tesla за първото полугодие в Китай спадат с 5,4% на годишна база.
Като цяло, пазарът на леки автомобили в Китай расте с 18% през миналия месец, което Цю отдава на правителствената политика, насърчаваща замяната на стари с нови автомобили. Мярката е насочена към стимулиране на потребителските разходи, като Цю посочва, че конкуренцията продължава да изяжда маржовете на печалбата и да издига нови предизвикателства пред автомобилните компании.
„Конкуренцията в индустрията ще доведе до битка за оцеляване“, предупреждава той.


Фратрия завърши годината с победа
Връчиха наградите „Доброволец на годината“ във Варна
19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Призът „Спортист на Варна“ ще бъде връчен на 16 декември
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Българската икономика нараства стабилно през третото тримесечие на 2025 г.
Природните бедствия са довели до силен ръст на имуществените застраховки у нас
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Детайлите на разследването за корупция в Украйна, водено от полицията, са като от драма на HBO
Ретроградният Меркурий приключи, 5 зодии си връщат късмета
В Китай: Брижит Макрон посети гигантска панда, родена във Франция
Трима са загинали при катастрофа край търговищкото село Дралфа