Законопроектът, който президентът на САЩ Доналд Тръмп подписа на 4 юли, прави реверанс към автомобилите с двигател с вътрешно горене и осигурява победа на китайските производители на електрически превозни средства в световен мащаб, изтъква ръководителят на Китайската асоциация на производителите на леки автомобили (PCA).
„Износът на китайските марки ще отбележи значителен ръст през следващите няколко години, а законопроектът на САЩ би трябвало да даде на Китай по-голяма възможност за развитие на отвъдграничните пазари“, посочва Цю Донгшъ, генерален секретар на PCA, цитиран от Wall Street Journal.
Той казва, че компаниите в страната ще предлагат интелигентни модели електрически превозни средства, която ще има предимство пред остарялата технология на превозните средства с двигатели с вътрешно горене.
Законът на САЩ ще сложи край на субсидиите за електрически превозни средства, закупени след септември.
Тръмп заяви, че благодарение на закона „хората вече могат да купуват каквото си искат – бензинови автомобили, хибриди (които се представят много добре) или нови технологии, когато се появят“.
Той също така заяви, че политиките му спасяват американската автомобилна индустрия от унищожение.
Според Китайската автомобилна асоциация, износът на превозни средства, задвижвани чрез нов вид енергия, от Китай – категория, която включва изцяло електрически превозни средства и плъгин хибриди – е скочил с 48% през първата половина на тази година в сравнение със същия период на миналата година, достигайки малко под 1 млн. броя. Само през юни износът на тези превозни средства се е увеличил повече от два пъти до 198 000 броя.
Водещи китайски производители на електромобили, като BYD, вече се разширяват извън Китай поради ожесточената конкуренция на вътрешния пазар. BYD управлява собствен флот от товарни кораби, с които пренася своите превозни средства до други региони.
Междувременно в Китай местните марки, които бързо пускат на пазара нови модели и функции, се радват на 64% пазарен дял през първото полугодие, което е със 7,5 процентни пункта повече спрямо същия период на предходната година.
Tesla, която разполага с голяма производствена база в Шанхай, е изправена пред тези динамики, както и пред специфични предизвикателства, на най-големия автомобилен пазар в света. Доставките на Tesla за първото полугодие в Китай спадат с 5,4% на годишна база.
Като цяло, пазарът на леки автомобили в Китай расте с 18% през миналия месец, което Цю отдава на правителствената политика, насърчаваща замяната на стари с нови автомобили. Мярката е насочена към стимулиране на потребителските разходи, като Цю посочва, че конкуренцията продължава да изяжда маржовете на печалбата и да издига нови предизвикателства пред автомобилните компании.
„Конкуренцията в индустрията ще доведе до битка за оцеляване“, предупреждава той.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?