Китайският автомобилен производител Great Wall Motor Co., който съвсем наскоро отвори първия си завод в Бразилия, вече проучва локации за разполагане на второ производствено съоръжение, докато разширява присъствието в най-голямата икономика на Южна Америка, съобщава Bloomberg.
Заводът в Ирасемаполис, Сао Пауло, беше открит на 15 август, четири години след като Great Wall го придоби от Daimler AG. Там ще се произвеждат три модела – SUV-овете Haval H6 и H9, както и пикапът Power P30.
Въпреки че съоръжението има капацитет да произвежда 50 хил. превозни средства годишно, главният изпълнителен директор на GWM International Паркър Ши заяви, че компанията в крайна сметка се стреми да продава между 250 хил. и 300 хил. автомобила в страната, включително местно произведени и вносни коли.
Great Wall е преговаряла и вече е получила предложения от няколко щата, включително Санта Катарина, Парана, Сао Пауло и Еспирито Санто, заяви по време на откриването на фабриката Рикардо Бастош, директор по институционалните въпроси в GWM Brasil.
„В крайна сметка може да обмислим варианта за по-голяма фабрика чрез консолидация, но има и възможност да построим фабрика от нулата“, изтъква Бастош. Окончателно решение за втори завод ще бъде взето от средата на 2026 г. нататък, добавя той.
Новият завод може да се използва като производствен център за ново семейство автомобили, за да се запълни дупката в гамата на GWM. Повечето автомобили в Бразилия са на цена около 150 хил. реала (27 700 долара), докато средната цена на гамата на GWM е над 200 хил. реала.
„Трябва да имаме конкурентни продукти в този сегмент, под 200 хил. реала“, казва Бастош. Новите автомобили биха могли да включват SUV, по-малък от H6, и компактен пикап.
„Определено говорим за проект, който е част от бъдещето на GWM“, изтъква още той, добавяйки, че гамата няма да се ограничава само до един или два модела и може да бъде възпроизведена в други страни, където GWM има производствени мощности.
„Бразилия служи като лаборатория за добри преживявания, както за марката, така и в отношенията с дилърите“, подчертава Бастош.
Заводът в Ирасемаполис е част от инвестиция от 10 млрд. реала, с която Great Wall се ангажира в Бразилия, включително 4 млрд. реала до 2026 г. и останалите 6 млрд. реала до 2032 г.
Втората фаза на инвестициите може да бъде насочена към няколко фронта, като например веригата на доставки, други бизнеси, като тежкотоварни превозни средства, и сглобяване на батерии – ход, който Бастош подчерта като стратегически важен за повишаване на нивото на локализация на компонентите. Това от своя страна би позволило на GWM да достигне прага за износ на произведени в Бразилия автомобили за други страни от групата МЕРКОСУР, включително Аржентина и Уругвай.
GWM очаква да продаде 36 хил. автомобила в Бразилия през 2025 г., което е 23% увеличение в сравнение с обемите през 2024 г. и е повече от прогнозата за 31 хил. продажби, обявена по-рано тази година.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Нумерологична прогноза за 8 – 14 декември
Как Грузия се превърна в задната врата на Русия
Времето днес: Облачно и на места с превалявания от дъжд
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?