Китайският автомобилен производител Great Wall Motor Co., който съвсем наскоро отвори първия си завод в Бразилия, вече проучва локации за разполагане на второ производствено съоръжение, докато разширява присъствието в най-голямата икономика на Южна Америка, съобщава Bloomberg.
Заводът в Ирасемаполис, Сао Пауло, беше открит на 15 август, четири години след като Great Wall го придоби от Daimler AG. Там ще се произвеждат три модела – SUV-овете Haval H6 и H9, както и пикапът Power P30.
Въпреки че съоръжението има капацитет да произвежда 50 хил. превозни средства годишно, главният изпълнителен директор на GWM International Паркър Ши заяви, че компанията в крайна сметка се стреми да продава между 250 хил. и 300 хил. автомобила в страната, включително местно произведени и вносни коли.
Great Wall е преговаряла и вече е получила предложения от няколко щата, включително Санта Катарина, Парана, Сао Пауло и Еспирито Санто, заяви по време на откриването на фабриката Рикардо Бастош, директор по институционалните въпроси в GWM Brasil.
„В крайна сметка може да обмислим варианта за по-голяма фабрика чрез консолидация, но има и възможност да построим фабрика от нулата“, изтъква Бастош. Окончателно решение за втори завод ще бъде взето от средата на 2026 г. нататък, добавя той.
Новият завод може да се използва като производствен център за ново семейство автомобили, за да се запълни дупката в гамата на GWM. Повечето автомобили в Бразилия са на цена около 150 хил. реала (27 700 долара), докато средната цена на гамата на GWM е над 200 хил. реала.
„Трябва да имаме конкурентни продукти в този сегмент, под 200 хил. реала“, казва Бастош. Новите автомобили биха могли да включват SUV, по-малък от H6, и компактен пикап.
„Определено говорим за проект, който е част от бъдещето на GWM“, изтъква още той, добавяйки, че гамата няма да се ограничава само до един или два модела и може да бъде възпроизведена в други страни, където GWM има производствени мощности.
„Бразилия служи като лаборатория за добри преживявания, както за марката, така и в отношенията с дилърите“, подчертава Бастош.
Заводът в Ирасемаполис е част от инвестиция от 10 млрд. реала, с която Great Wall се ангажира в Бразилия, включително 4 млрд. реала до 2026 г. и останалите 6 млрд. реала до 2032 г.
Втората фаза на инвестициите може да бъде насочена към няколко фронта, като например веригата на доставки, други бизнеси, като тежкотоварни превозни средства, и сглобяване на батерии – ход, който Бастош подчерта като стратегически важен за повишаване на нивото на локализация на компонентите. Това от своя страна би позволило на GWM да достигне прага за износ на произведени в Бразилия автомобили за други страни от групата МЕРКОСУР, включително Аржентина и Уругвай.
GWM очаква да продаде 36 хил. автомобила в Бразилия през 2025 г., което е 23% увеличение в сравнение с обемите през 2024 г. и е повече от прогнозата за 31 хил. продажби, обявена по-рано тази година.


Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Мондиал 2026: Мексико и ЮАР откриват шампионата
Миков: При предсрочни избори ПП-ДБ ще почукат на вратата и на Борисов, и на Пеевски
FIFA ще връчи "награда за мир“ на Доналд Тръмп
Любимият на Майли Сайръс я изненадал като предложил брак в Япония