IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Leapmotor отчете печалба за първото полугодие, подкрепена от нарастващото търсене

Производителят е доставил рекордните 221 664 автомобила за периода, което е увеличение със 156% на годишна база

15:46 | 18.08.25 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Zhejiang Leapmotor Technology Co. отчете печалба за първото полугодие, водена от нарастващото търсене на автомобили и по-силния стремеж към глобално разширяване, съобщава Bloomberg.

Печалбата на китайския производител на автомобили достига 33 млн. юана (4,6 млн. долара) за първото полугодие в сравнение със загуба от 2,2 млрд. юана преди година.

Производителят е доставил рекордните 221 664 автомобила за периода, което е увеличение със 156% на годишна база.

Темпът се запазва и през първия месец от втората половина на годината, като доставките през юли надхвърлят 50 хил. автомобила - единствената нова автомобилна марка в Китай, която постига такъв резултат тази година.

Някогашният прохождащ играч в китайската индустрия за електрически превозни средства сега изпреварва всички свои конкуренти сред стартъпите по продажби и ръст в стойността на акциите от началото на годината. Цената на акциите на Leapmotor се е утроила от дъното, достигнато през август миналата година.

На фона на по-силния глобален натиск Leapmotor също така е изнесла 20 375 превозни средства през първото полугодие. Делът на германския пазар на електрически превозни средства надхвърля 1% през юли.

Първата партида от модела B10 беше официално изпратена в Европа миналия месец и ще бъде представена на автомобилното изложение в Мюнхен през септември.

Leapmotor планира да започне местно производство на автомобили в Европа през 2026 г. През септември миналата година компанията, съвместно със Stellantis, стартира приемането на поръчки в Европа на достъпни електромобили. Първоначалният план на тяхното съвместно предприятие беше моделът T03 да се изгражда в Полша, който впоследствие отпадна. Едно от предположенията за това решение е свързано с призива на Пекин към местните концерни да спрат големите инвестиции в онези европейски страни, които подкрепят допълнителни мита на Европейския съюз (ЕС) върху произведените в Китай електромобили.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:46 | 18.08.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още