Китайският производител на електрически превозни средства BYD отчете първия спад на своята тримесечна печалба за последните над три години, тъй като разширяването на бизнеса се забавя на фона на правителствената кампания срещу ценовата война в Китай, съобщава Ройтерс.
Нетната печалба на най-големия производител на електромобили в света възлиза на 6,4 млрд. юана (894,74 млн. долара) през второто тримесечие, което е с 29,9% по-малко спрямо същия период на предходната година. През първото тримесечие печалбата на BYD нарасна със 100,4%.
Приходите са се увеличили с 14% до 200,9 млрд. юана.
Печалбата за първото полугодие обаче се увеличава с 13,8% при ръст на приходите от 23,3%.
Основният конкурент на Tesla се сблъска с редица предизвикателства през последните месеци, след като китайските власти призоваха индустрията да спре ожесточената ценова война, която оказва натиск върху маржовете.
BYD си е поставила за цел да продаде 5,5 млн. автомобила в световен мащаб тази година, но през първите седем месеца тя е продала едва 2,49 млн. броя, с което е постигнала 45% от целта си.
„Перспективите за постигане на амбициозните годишни цели на BYD изглеждат песимистични“, коментира Розали Чен, анализатор от Third Bridge.
BYD, която генерира близо 80% от продажбите си в Китай, отбеляза спад в доставките на вътрешния си пазар за трети пореден месец през юли, а производството ѝ се понижава за първи път от 17 месеца.
Автомобилният концерн забавя производството и отлага разширяването на капацитета във фабриките в Китай.
BYD беше сред големите автомобилни производители, които през юни обещаха да извършват навременни плащания към доставчиците в рамките на 60 дни, след като китайските власти се намесиха.
Обещанието накара анализаторите да проучат по-внимателно оборотния капитал на BYD и други автомобилни производители. Оборотният капитал е разликата между текущите активи и текущите пасиви на компанията и показва с колко разполага бизнесът за ежедневни разходи.
Дефицитът на оборотен капитал на BYD се е увеличил до 122,7 млрд. юана към 30 юни от 95,8 млрд. юана в края на март. В края на 2024 г. той достига 125,4 млрд. юана.


Мачовете по ТВ днес (5 декември)
Виц на деня - 5 декември
Днес отбелязваме Международния ден на доброволеца
Времето във Варна на 5 декември 2025
Огнеборците потушиха 31 пожара през последното денонощие
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Подписахме екшън план за три нови моста над Дунав
Четирима са убити от армията на САЩ при нов удар срещу корабче заради наркотрафик
Израел е допуснат на "Евровизия" догодина, 4 страни ще бойкотират конкурса
ПП-ДБ ще внесат вота на недоверие към кабинета "Желязков"
Роденият в Беларус Роман Хофман оглави Мосад