IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

BYD записа първи спад на тримесечната си печалба за последните три години

Все пак резултатът за първото полугодие се увеличава 13,8% при ръст на приходите от 23,3%

16:38 | 29.08.25 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Китайският производител на електрически превозни средства BYD отчете първия спад на своята тримесечна печалба за последните над три години, тъй като разширяването на бизнеса се забавя на фона на правителствената кампания срещу ценовата война в Китай, съобщава Ройтерс.

Нетната печалба на най-големия производител на електромобили в света възлиза на 6,4 млрд. юана (894,74 млн. долара) през второто тримесечие, което е с 29,9% по-малко спрямо същия период на предходната година. През първото тримесечие печалбата на BYD нарасна със 100,4%.

Приходите са се увеличили с 14% до 200,9 млрд. юана.

Печалбата за първото полугодие обаче се увеличава с 13,8% при ръст на приходите от 23,3%.

Основният конкурент на Tesla се сблъска с редица предизвикателства през последните месеци, след като китайските власти призоваха индустрията да спре ожесточената ценова война, която оказва натиск върху маржовете.

BYD си е поставила за цел да продаде 5,5 млн. автомобила в световен мащаб тази година, но през първите седем месеца тя е продала едва 2,49 млн. броя, с което е постигнала 45% от целта си.

„Перспективите за постигане на амбициозните годишни цели на BYD изглеждат песимистични“, коментира Розали Чен, анализатор от Third Bridge.

BYD, която генерира близо 80% от продажбите си в Китай, отбеляза спад в доставките на вътрешния си пазар за трети пореден месец през юли, а производството ѝ се понижава за първи път от 17 месеца.

Автомобилният концерн забавя производството и отлага разширяването на капацитета във фабриките в Китай.

BYD беше сред големите автомобилни производители, които през юни обещаха да извършват навременни плащания към доставчиците в рамките на 60 дни, след като китайските власти се намесиха.

Обещанието накара анализаторите да проучат по-внимателно оборотния капитал на BYD и други автомобилни производители. Оборотният капитал е разликата между текущите активи и текущите пасиви на компанията и показва с колко разполага бизнесът за ежедневни разходи.

Дефицитът на оборотен капитал на BYD се е увеличил до 122,7 млрд. юана към 30 юни от 95,8 млрд. юана в края на март. В края на 2024 г. той достига 125,4 млрд. юана.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:38 | 29.08.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още