„Инвеститорите приемат, че доставчиците на електромобили в крайна сметка ще доминират в света на автомобилите. През 2014 г. те представляват 15% от всички продадени изцяло електрически коли. Днес техният дял достига 28%. Въпреки това, дори ако в крайна сметка този дял нарасне до 50% от всички продадени през 2030 г. електромобили – което може да е агресивно – трудно могат да се оправдаят текущите им оценки“, посочва Саконаги.
Според Bernstein пазарът предполага, че традиционните производители на оригинално оборудване няма да могат да доставят конкурентни електромобили в бъдеще или ще закъснеят значително в това отношение. Освен това изглежда, че пазарът смята, че стартъпите с фокус изцяло върху електромобилите, ще могат да генерират значително по-голяма печалба на произведен автомобил, главно като се възползват от по-добрата дистрибуция и допълнителните услуги.
Анализаторът посочва, че това предположение не е напълно лишено от доказателства, тъй като технология, като пълно автономно шофиране на цена от 10 000 долара на автомобил, би променила радикално профила на маржа (и оценката) на индустрията.
Но Саконаги иска да се разграничи от предположението, че чистите електромобили, като тези на Tesla, винаги ще поддържат огромно оперативно предимство пред колите на традиционните конкуренти.
Компаниите за електромобили остават уязвими към краткосрочни неблагоприятни последици, включително към опасенията относно тяхната оценка и затрудненията при веригите на доставка. В същото време тези производители се сблъскват с нови играчи като Fisker, Faraday Future Intelligent, Lordstown Motors, Nikola, Lucid Motors, Nio, XPeng, Li Auto, Canoo и Rivian.
Всъщност, въпреки че Tesla може да се похвали с впечатляваща възвръщаемост от 54,3% от началото на годината, много други подобни компании изпитват затруднения в тази сфера. Faraday Future Intelligent, Nikola, XPeng, Li Auto и други производители продължават да отчитат загуби.
Фокус върху лития
Инвестициите в литий изглеждат като по-сигурен начин за залог по отношение на електрическата мобилност.
В разгара на енергийния преход анализаторите от „Уолстрийт“ прогнозират, че металите, които поддържат сектора за чиста енергия, като литий, мед, никел и кобалт, са напът да се превърнат в „петрола на бъдещето“.
Според скорошен анализ на Eurasia Review цените на четирите метала биха могли да достигнат исторически върхове за безпрецедентен, продължителен период от време, при сценарий на постигане на въглероден нуетралитет до 2040 г., което ще увеличи техния добив четирикратно за това време.


Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Тръгна петиция против отдаването на кортовете в "Чайка" на частни клубове
Хороскоп за 7 декември 2025
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Тома Биков: Протестът помогна парадоксално на ГЕРБ
Рецептата Dnes: Пълнена скумрия с орехи за Никулден
Ген. Атанасов: Ако този вот на недоверие не мине, ще се усилят протестите
Мирослав Великов победи в "Игри на волята", грабна чек за 100 000 лв.
Вашингтон и Киев отчитат напредък след срещите в Маями
преди 3 години Митю "импетатор" дребосъка, дето е известен тук и като Мазньо, има малко акцийки на руски добивни компании и затова скимти срещу ел.автомобилите, мрази Тесла, а като чуе за Илон, направо подпиква. Смеят му се редовно и в ФБ групата на инвеститора, все едно гледаш Костя Копейкин да говори за бизнес, ама с жалка визия. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години хех ... импе , досега как са стигали материалите за направата на автомобилите и бензиностанциите и цялата инфраструктура осигуряваща ги с горива , а за в бъдеще няма да стигат ... :))) ... хайде да помислим в числа малко ... с няколко изключения , от всичко има достатъчно , а за изключенията трябва за известен период от време увеличаване на капацитета ... проблемът не е в електромобилите , а безконтролното размножаване в азия , съчетано със забогатяване на регионът , водещо до по-голяма консумация на каквото се сетиш ... нема да ядът само ориз , писва им ... искат и други неща ... !! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Аз знам, че ще се опитат със сила да наложат безполезните електрически талиги, но знам тоже и че няма да успеят. Затова инвестирам в суровинни компании - защото суровините са нужни при всички случаи. Грозната истина е, че нито един от изброените метали няма да стигне до никъде за толкова масова електрификация !!! Отделно е очертаващият се колосален недостиг на електроенергия и безумните и цени, което превръща притежанието на електромобил във висша форма на ***-oтcтво. За чий ти е кола, която от ноември до април няма да можеш изобщо или почти изобщо да използваш, щото ще трябва да теглиш потребителски кредит, за да я заредиш? Очевидно вече и зеленашите проумяват горното - защото преди обещаваха: електромобил за всяко домакинство, а сега мънкат, че хората трябвало да карат колелца или да се возят с градския транспорт или по 5-6 семейства да ползват колективно една кола !!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар