Революцията на електромобилите продължава, като не спира да поставя нови рекорди. Скорошен доклад на Корейския институт за автомобилни технологии (KAII) показа, че глобалните продажби на електрически превозни средства надхвърлят 3 млн. броя през първите девет месеца на годината, което означава, че продажбите в сегмента могат да надхвърлят 4 милиона броя за първи път.
Анализаторите от BloombergNEF са още по-големи оптимисти, като очакват глобалните продажби на електромобили да достигнат 5,6 милиона броя, което ще увеличи делът им от общите продажби на нови коли до 8 на сто, пише Oilprice.
Китай остава най-големият купувач на електрически превозни средства в света с 1,76 милиона продадени електрически коли в страната през първите девет месеца. САЩ са на второ място с 272 554 броя, следвани от Германия с 243 892 броя; Великобритания с 131 832 броя; Франция с 114 836 броя и Норвегия с 84 428 броя.
Продажбите на електромобили представляват 9,4% от продажбите на нови превозни средства в Китай, но делът им в САЩ е едва 2,3%.
По отношение на производителите Tesla Inc. остава с най-голям пазарен дял, отчитайки продажби от 625 624 броя. Китайският SAIC Motor е втора с 413 037 броя, докато германският концерн Volkswagen е трети с 287 852 продажби, следван от друг китайски производител - BYD Corp. със 189 751 броя.
Още през октомври Tesla съобщи, че е доставила 241 300 електрически превозни средства през третото тримесечие на 2021 г., което представлява ръст от над 70% спрямо миналогодишните доставки за същия период.
Данните за продажбите за четвъртото тримесечие се очертава да продължат възходящия тренд, като Xpeng Inc. и BYD Co съобщават, че продажбите през октомври са нараснали тройно спрямо година по-рано, докато тези на Li Auto се удвояват.
Въпреки че тези данни впечатляват инвеститорите, залагането на акциите на тези компании е всичко друго, но не и лесно решение.
Розовото бъдеще, което чертаят производителите на електромобили, не спря инвеститорите на „Уолстрийт“ да се усъмнят в растящите им пазарни оценки.
Според анализатори на Bernstein, 15-те най-големи традиционни автомобилни производители имат колективна пазарна капитализация от 1,2 трлн. долара в сравнение с общата оценка на компаниите за електромобили в размер на 1,1 трлн. долара. Същественото в случая е, че първите са отговорни за 99% от глобалните продажби на нови превозни средства, докато делът на вторите достига едва един процент.
И този факт може да се окаже проблематичен за акциите на производителите на електромобили.
Тони Саконаги от Bernstein анализира начина, по който пазарът оценява компаниите за електромобили спрямо традиционните производители.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
преди 3 години Митю "импетатор" дребосъка, дето е известен тук и като Мазньо, има малко акцийки на руски добивни компании и затова скимти срещу ел.автомобилите, мрази Тесла, а като чуе за Илон, направо подпиква. Смеят му се редовно и в ФБ групата на инвеститора, все едно гледаш Костя Копейкин да говори за бизнес, ама с жалка визия. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години хех ... импе , досега как са стигали материалите за направата на автомобилите и бензиностанциите и цялата инфраструктура осигуряваща ги с горива , а за в бъдеще няма да стигат ... :))) ... хайде да помислим в числа малко ... с няколко изключения , от всичко има достатъчно , а за изключенията трябва за известен период от време увеличаване на капацитета ... проблемът не е в електромобилите , а безконтролното размножаване в азия , съчетано със забогатяване на регионът , водещо до по-голяма консумация на каквото се сетиш ... нема да ядът само ориз , писва им ... искат и други неща ... !! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Аз знам, че ще се опитат със сила да наложат безполезните електрически талиги, но знам тоже и че няма да успеят. Затова инвестирам в суровинни компании - защото суровините са нужни при всички случаи. Грозната истина е, че нито един от изброените метали няма да стигне до никъде за толкова масова електрификация !!! Отделно е очертаващият се колосален недостиг на електроенергия и безумните и цени, което превръща притежанието на електромобил във висша форма на ***-oтcтво. За чий ти е кола, която от ноември до април няма да можеш изобщо или почти изобщо да използваш, щото ще трябва да теглиш потребителски кредит, за да я заредиш? Очевидно вече и зеленашите проумяват горното - защото преди обещаваха: електромобил за всяко домакинство, а сега мънкат, че хората трябвало да карат колелца или да се возят с градския транспорт или по 5-6 семейства да ползват колективно една кола !!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар