Хай-тек тренд
Бил Русо, бивш мениджър в Chrysler, който сега оглавява базираната в Шанхай консултантска компания Automobility, казва, че международните марки трябва бързо да реагират на ситуацията, защото вече контролират по-малко от 20% от единствения растящ автомобилен пазар в Китай.
„Китайските марки печелят в надпреварата при електромобилите“, коментира Русо, добавяйки, че преминаването на потребителите към автомобили, които по същество са смартфони на четири колела, изглежда необратимо и че традиционните производители на автомобили ще се сблъскат с големи проблеми заради това.
Това е глобална промяна към хай-тек, изтъква Русо по отношение на потребителското търсене, „ориентирано към изживяването при цифровите услуги с фокус върху интерфейса, свързаността и приложенията“.
Марките на Volkswagen Group, включително Volkswagen, Audi, Bentley, Lamborghini, Porsche и Skoda, са водещи на пазара през по-голямата част от последните две десетилетия, заедно с брандовете на General Motors като Buick, Chevrolet и Cadillac.
китай2
През миналата година двете група се радват на пазарен дял съответно от 13% и 12 на сто, според LMC Automotive. Детройтският гигант има и 44-процентен дял в местното съвместно предприятие SAIC-GM-Wuling Auto (SGMW).
GM сега е фокусиран върху привличането на по-млади купувачи от големите градове, които досега до голяма степен са пренебрегвали моделите му.
Групата обяви планове за електрификация с инвестиция от над 35 млрд. долара в световен мащаб до 2025 г., включително изграждане на над 30 нови електромобила, над 20 от които ще бъдат насочени за Китай.
GM заяви пред Ройтерс, че планира да инсталира производствен капацитет за 1 милион електромобили годишно до 2025 г. в Китай, като добави, че търсенето на коли от семейството Buick Velite NEV и Chevrolet Menlo EV "асте значително" през 2021 г. и през първите три месеца на тази година.
Германската машина
Volkswagen, който обяви мащабна инвестиция от около 55 млрд. долара за електрификация на портфолиото до 2026 г., вече представи няколко модела от своето семейство електромобили ID в Китай в началото на миналата година, но пропусна целта да продаде 80 000 до 100 000 коли през миналата година. Сега компанията се стреми да реализира продажби от 160 000 до 200 000 ID превозни средства през 2022 г., въпреки че до април тя я продала едва 33 300 броя.
Основният проблем пред GM и Volkswagen е, че техните коли са проектирани за европейския и американския пазар, с по-голям акцент върху производителността и ефективността.
„Висока скорост? В повечето големи градове в Китай трафикът е толкова натоварен, че хората не могат дори да карат с повече от 60 км/ч“, споделя източник, близък до GM.
Volkswagen заяви, че търсенето на NEV автомобили в Китай е силно свързано с темата за "умната кола", добавяйки, че инвестира в местни проекти за изследвания и разработки, особено по отношение на софтуера.
„Нашата стратегия ще ни позволи да постигнем амбициозните цели за Китай. До 2030 г. също искаме да бъдем лидер на пазара на електрически превозни средства и по този начин да гарантираме, че Volkswagen ще остане номер едно в Китай в бъдеще“, изтъкват от компанията.
Международните автомобилни марки трябва да намерят успешната формула, с която да привлекат потребителите от големите градове, които признават единствено Tesla отвъд китайските компании.


Един загинал в катастрофи през последните 24 часа
Честваме паметта на преподобните Сава Освещени и Нектарий Битолски
ПП-ДБ внася вот на недоверие срещу кабинета днес
От днес изплащат последните пенсии в лева
Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и лека алуминиева рама
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Роденият в Беларус Роман Хофман оглави Мосад
Изплащат от днес пенсиите и коледните добавки
Подкрепяният от Израел палестински лидер Ясер Абу Шабаб е бил убит при семеен спор
Земетресението с магнитуд 5,9 в Невада се оказа грешка на предупредителната система
От Полша: Агресията на Русия сега надмина тази на СССР през 70-те години на 20 век