Други - особено премиум марките Mercedes и BMW - отбелязаха много по-малък спад.
В същото време продажбите на чуждестранните производители на автомобили в Китай намаляват, тъй като местните конкуренти набират скорост, фокусирайки се върху електрическата мобилност и развлекателните функции.
„През последните пет години (китайският) пазар решително се пренасочи от чуждестранните компании до едни много по-конкурентни условия“, изтъква Бил Русо, ръководител на консултантската компания Automobility Ltd и бивш представител на ръководството на Chrysler. „Китайските компании всъщност имат предимство, защото те прегърнаха електрификацията по-бързо, отколкото чуждестранните компании“, добавя той.
И докато електромобилите представляват средно 5% от моделите, които чуждестранните марки предлагат в Китай, техният дял от портфолиото на китайските конкуренти достига 30%, сочат данни на LMC.
Конкуренцията в Европа се засилва
Някои китайски концерни като BYD, които разполагат с повече електрически модели в гамата си, сега искат да се разширят в Европа.
Това създава допълнителни главоболия за индустриалните лидери като Volkswagen, Ford и GM, които освен с Tesla и другите електромобилни стартъпи, сега трябва да се борят и с доказани китайски компании, докато се опитват да се адаптират към новите пазарни условия.
„Те изостават значително от (китайските) производители“, изтъква Джъстин Кокс, директор „Глобално производство“ в LMC.
Чуждестранните концерни трябва да загърбят имиджа, който се корени в остаряващата технология от времето на двигателите с вътрешно горене.
Tesla и китайските марки доминират на китайския пазар на електромобили. Източник: Ройтерс
GM разчита на широка гама електромобили, за да върне рентабилността при дейността си в Китай. Печалбата на концерна в страната се сви с 44% до 477 млн. долара през първите девет месеца на тази година, като GM иска да генерира 2 млрд. долара до 2030 г.
Volkswagen заяви, че Китай се намира в „особена ситуация“ заради пандемията, глобалния недостиг на полупроводници и „ускорената трансформация към електрическа мобилност“, които засягат производствения капацитет в цялата индустрия.
„Volkswagen непрекъснато следи тези специални фактори и коригира производственото си планиране на ранен етап, ако е необходимо“, споделя автомобилният производител.
Междувременно Ford заяви, че работи за преодоляване на производствените предизвикателства в Китай, породени от COVID-19 и недостига на полупроводници.
Марката Jeep първоначално е пренесена в Китай от American Motors Corp., преди да бъде поета от Chrysler през 1987 г. Тя продава там модела Jeep Cherokee в продължение на 20 години.
Русо от Automobility посочва, че през годините Chrysler, Fiat и Peugeot - които сега са част от Stellantis и всички имат свои собствени китайски съвместни предприятия - са изпитвали затруднения, преди да станат част от групата.
„Това са компании, които наистина не са успели да открият формулата, която води до успех в Китай“, подчертава Русо.
Майкъл Дън, главен изпълнителен директор на базираната в Калифорния консултантска компания ZoZo Go и бивш мениджър в GM, споделя, че с развитието на местните производители на автомобили за международните марки ще става все по-трудно да получават лицензи и заеми от държавните банки.
„Stellantis е канарче във въглищна мина“, изтъква Дън.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Времето днес: Облачно и на места с превалявания от дъжд
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим