Предимство на най-бързия
Непосредствено след приемането на IRA индустрията и анализаторите се съсредоточиха основно върху това как данъчните стимули за електромобилите и потребителите могат да променят пазара. Сега става ясно, че стимулите за производителите са истинската награда - особено за Tesla, като се има предвид, че тя владее голяма част от американския електромобилен пазар.
Стимулите, които обхващат много аспекти от веригата на доставки на електромобили - от добива и преработката на суровини като литий до производството на батерии - позволяват на Tesla да надгради предимството си на първи електромобилен проповедник в индустрията. В допълнение към фабриката за батерии близо до Рино, Невада, която управлява съвместно с Panasonic, Tesla увеличава производството на завода си за батерии в Остин и поставя основните на рафинерия за литий в Корпус Кристи, Тексас.
Междувременно GM и Ford обявиха огромни инвестиции за производство на батерии в САЩ, но ще са нужни години, докато вътрешното им производство достигне мащаба на Tesla. Съвместното предприятие на GM с LG в Охайо вече е започнало да произвежда батерии, като американският концерн разполага с други два завода с LG в Тенеси и Мичиган, които ще заработят съответно през 2024 и 2025 г. Освен това GM планира нов завод в САЩ съвместно със Samsung SDI.
Ford и неговият партньор SK Innovation строят три завода за батерии в Тенеси и Кентъки, като американската компания ще притежава изцяло батерийна фабрика в Мичиган, която лицензира технология от китайската Contemporary Amperex Technology Co. (CATL). Там обаче производството няма да започне преди 2026 г.
„Tesla ще спечели повече от IRA от всеки друг, защото те вече произвеждат батерии в големи количества“, коментира Остин Девани, главен търговски директор в Piedmont Lithium Inc., която има споразумения за доставка с Tesla и с производителя на батерии LG.
В месеците след приемането на законопроекта през август, конкурентите придобиха по-ясна представа какво ще направи Мъск с федералната награда. През януари Tesla понижи цените на моделите от своята скромна гама и оттогава редовно ги коригира въз основа на тенденциите при поръчките.
Според Къркхорн ръководителите „искат да използват тези стимули, за да подобрят достъпността“.
Данъчните стимули за производителите в IRA, известни в политическите кръгове като „Раздел 45Х“, са част от усилията за декарбонизация на икономиката на САЩ чрез драстично намаляване на цената на батериите както за електромобили, така и за големите съоръжения за съхранение на енергия, като същевременно се изгражда стабилна вътрешна верига на доставки, която да бъде независима от Китай.
IRA осигурява по 45 долар за киловатчас произведени в САЩ батерии, от които 35 долара са за киловатчаса произведени батерийни клетки и 10 долара за самия батериен модул.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
Как да общуваме ефективно с партньора?
Провежда се спасителна операция край Ахтопол заради кораба Kairos