IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Ценовата война на Tesla получава попътен вятър от зеленото законодателство на Байдън

Федералните стимули, заложени в Закона за намаляване на инфлацията, компенсират пониженията в маржа на американския електромобилен концерн

15:00 | 04.06.23 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Повечето електромобили в САЩ са оборудвани с 60- или 100-киловатчасови батерии. Това означава, че IRA осигурява между 2700 и 4500 долара стимули на превозно средство.

Трудно може да се прецени точно колко големи стимули може да получи Tesla или някой друг производител от електромобилната индустрия през 2023 г. и след това, тъй като цифрата зависи от това колко електромобила са продадени с такива батерии и дали превозните средства са изградени в САЩ.

Министерството на финансите все още не е публикувало окончателните справила относно „Раздел 45X“, които се очакват по-късно тази година.

Възнаграждението също зависи от споразуменията за разделяне на приходите между компаниите, особено обвързани в съвместни предприятия като Ultium JV на GM и LG или партньорството на Ford със SK Innovation. Компаниите обикновено не разкриват такива условия и стимулите на IRA вероятно ще доведат до предоговаряне на споразуменията за доставка между производителите на автомобили и доставчиците на батерии.

Тези особености може да обяснят защо очакванията на Tesla за постъпленията от IRA са по-ниски от тези на Benchmark Minerals, които включват дела на Panasonic. Прогнозите за производство също могат да варират. Къркхорн изтъква, че Tesla очаква данъчните стимули за производителите от IRA да осигурят от 150 милиона до 250 милиона долара на тримесечие за компанията през 2023 г. или до 1 млрд. долара за годината.

GM междувременно заяви, че очаква да си осигури 300 млн. долара под формата на данъчни стимули само през тази година, като планира да произвежда 1 милион електромобила годишно до 2025 г., което би донесло между 3,5 и 5,5 млрд. долара, ако цялото производство бъде разпродадено.

В същото време Ford отказа да предостави прогноза за това какво ще получи като средства от IRA, но изтъкна по имейл, че планира годишно производство от 600 000 електромобила в световен мащаб до края на тази година и 2 млн. електрически коли до края на 2026 г.

Автомобилните производители ще трябва да измислят как да се конкурират при цените, без да понижават значително стойността на продуктите си, по начин, по който биха опетнили марката.

Трябва да се има предвид обаче, че IRA може да попадне в центъра на фокуса на политическата сцена, ако Байдън изгубил следващите избори. Републиканците в Камарата на представителите атакуваха размера на разходите, които според Goldman Sachs Group Inc. може да достигнат 1,2 трлн. долара - три пъти повече от оценката на правителството.

„Това е реален риск. Хората не му дават 100% вероятност да оцелее“, изтъква Марк Уейкфийлд, ръководител на отдела за автомобилна практика в консултантската компания AlixPartners.

Засега обаче федералните стимули дават възможност на Tesla да се опита да подсили потребителското търсене. Потър от Piper Sandler пише в бележка до клиенти, че цените на нейните електромобили могат да останат за по-дълго време понижение благодарение на IRA.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:52 | 04.06.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още

Коментари

Финанси виж още