Повечето електромобили в САЩ са оборудвани с 60- или 100-киловатчасови батерии. Това означава, че IRA осигурява между 2700 и 4500 долара стимули на превозно средство.
Трудно може да се прецени точно колко големи стимули може да получи Tesla или някой друг производител от електромобилната индустрия през 2023 г. и след това, тъй като цифрата зависи от това колко електромобила са продадени с такива батерии и дали превозните средства са изградени в САЩ.
Министерството на финансите все още не е публикувало окончателните справила относно „Раздел 45X“, които се очакват по-късно тази година.
Възнаграждението също зависи от споразуменията за разделяне на приходите между компаниите, особено обвързани в съвместни предприятия като Ultium JV на GM и LG или партньорството на Ford със SK Innovation. Компаниите обикновено не разкриват такива условия и стимулите на IRA вероятно ще доведат до предоговаряне на споразуменията за доставка между производителите на автомобили и доставчиците на батерии.
Тези особености може да обяснят защо очакванията на Tesla за постъпленията от IRA са по-ниски от тези на Benchmark Minerals, които включват дела на Panasonic. Прогнозите за производство също могат да варират. Къркхорн изтъква, че Tesla очаква данъчните стимули за производителите от IRA да осигурят от 150 милиона до 250 милиона долара на тримесечие за компанията през 2023 г. или до 1 млрд. долара за годината.
GM междувременно заяви, че очаква да си осигури 300 млн. долара под формата на данъчни стимули само през тази година, като планира да произвежда 1 милион електромобила годишно до 2025 г., което би донесло между 3,5 и 5,5 млрд. долара, ако цялото производство бъде разпродадено.
В същото време Ford отказа да предостави прогноза за това какво ще получи като средства от IRA, но изтъкна по имейл, че планира годишно производство от 600 000 електромобила в световен мащаб до края на тази година и 2 млн. електрически коли до края на 2026 г.
Автомобилните производители ще трябва да измислят как да се конкурират при цените, без да понижават значително стойността на продуктите си, по начин, по който биха опетнили марката.
Трябва да се има предвид обаче, че IRA може да попадне в центъра на фокуса на политическата сцена, ако Байдън изгубил следващите избори. Републиканците в Камарата на представителите атакуваха размера на разходите, които според Goldman Sachs Group Inc. може да достигнат 1,2 трлн. долара - три пъти повече от оценката на правителството.
„Това е реален риск. Хората не му дават 100% вероятност да оцелее“, изтъква Марк Уейкфийлд, ръководител на отдела за автомобилна практика в консултантската компания AlixPartners.
Засега обаче федералните стимули дават възможност на Tesla да се опита да подсили потребителското търсене. Потър от Piper Sandler пише в бележка до клиенти, че цените на нейните електромобили могат да останат за по-дълго време понижение благодарение на IRA.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Празнуваме Никулден, над 200 000 българи черпят днес
Прекроеният Бюджет 2026 е факт, какво предвижда и какво премахнаха?
Времето днес: Значителни валежи, на места в планините - сняг
Възраждането на военните кораби в Европа води до завръщане на британските корабостроители
Южна Корея започва първата си програма за ракети „въздух-въздух“