На климатичната конференция COP 28 в Дубай има много политики за намаляване на потреблението на изкопаеми горива, които "извиват ръцете" и предизвикват множество спорове, но по отношение на електромобилите всички изглеждат единни, пише в анализ Ройтерс. Всички отбелязват изненадващия ръст в търсенето на електрически двигатели в световен мащаб, което беше подкрепено от субсиите, които подобриха технологията и свалиха цените. Това накара и Международната агенция за енергетика (МАЕ) да промени прогнозата си за пика на използването на петрол.
Според организацията около 2030 година потреблението на петрол в света ще стигне върховите 103 млн. барела на ден, спрямо предишните очаквания за 105 млн. барела на ден към 2040 година. Промяната дойде от електрификацията на транспорта, посочват от организацията. Според прогнозите електрическите двигатели ще намалят търсенето с 5 млн. барела на ден към 2030 година.
Транспортът отговаря за 60% от търсенето на петрол в света, посочва Ройтерс. САЩ е най-големият потребител на петрол - около 10% от световното потребление се пада на страната.
Електромобилите са 13% от всички превозни средства по света, като делът им ще се увеличи до 40-45% към края на това десетиление. Този ръст изглежда забележитилен, но според оценките на МАЕ, за да бъдат постигнати целите на Парижкото споразумение, делът на електромобилите трябва да е 70 на сто към 2030 година. Затова и агенцията призовава за увеличаване на субсидиите, за да могат да поевтинеят още батериите.
Бъдещето на сектора зависи основно от цената на електромобилите и от разпространението на зарядни станции. Китай е лидер и по двата показателя. Цената на електромобил в Китай към средата на година е средно малко над 31 хил. евро. Това означава, че най-евтиният електромобили е с 8% по-евтин от своя бензинов еквивалент. И причината са държавните субсидии, както и по-лесния добив до редки метали, които основно се добиват в Китай.
Затова не е изненадващо, но електромобилите вече са 25% от всички китайски автомобили.
За сравнение в САЩ средната цена на електромобилите е 53 хил. долара, тоест с около 5 хил. долара повече от бензинов еквивалент. Ройтерс отбелязва, че страната доста изостава със зарядните станции - едва 52 хил., спрямо 400 хил. в Европа и към 1,2 млн. в Китай.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
преди 1 година Електромобилите са бъдещето, но все още далечно. Имат голям потенциал и както се вижда, китайците като най-практични са лидери в това както и в слънчевите панели и вероятно преднината им ще се уголемява - двете се допълват... Останалите вече биха алармата ама не виждам какво могат да направят, китайците не са зависими в никакъв аспект! Вътрешния им пазар е достатъчно голям, имат всичко необходимо. И дори да обявят китайските електрички за шпионски като 5джи-то, само ще ги забавят минимално... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Електромобилите са 13% от продажбите на нови превозни средства, а не 13% от всички превозни средства по пътищата.По света има около 1.5 млрд автомобила и около 2% от тях са електрически, половината от които в Китай.Всъщност към 2050 година все още около половината от колите по пътищата ще са с ДВГ. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Никой не отрича успехите на електромобилите за ограничаването на петрола - ФЕЙК! - аз отричам!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Изненадам съм че точно тези под мен са против електричките ! НЕ БЕ ЧЕСТНО , много съм изненадан :) . А злите езици говорят , че в сибирските полета няма литий , няма редкоземни метали ..,.,. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година *Никой не отрича успехите на електромобилите за ограничаването на петрола* - Никой не отрича и бъдещето на електромобилите. Умните хора оспорват методите и аргументите зад принудителното им, стахановско въвеждане в икономическа и технологична среда, абсолютно не-готова за това. Резултатът е недоброволната евтаназия на работещият до сега световен икономически и технологичен модел на цивилизацията с нещо, което има всички признаци, че може и са не проработи лесно и бързо по очаквания начин. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година На климатичната конференция COP 28 в Дубай има много политики за намаляване на потреблението на изкопаеми горива, които бяха измислени от хората, дошли с частните си самолети от далечните краища на планетата. Понеже са "много загрижени" за употребата на изкопаеми горива. НЕ БЕ ЧЕСТНО отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Отлично манипулативно заглавие, точно по учебник отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Погледнете картата на ел.станциите в БГ !!! Смешка! Няма станции! Всеки да си зарежда с кабел през балкона! ... А нали се борим за енергийна незавизимост от газа и петрола (на лошите).В много от страните, които постоянно се дават за пример има пощряване на ел.колите! Тук има по-важни неща: да се нагодим конституцията към нуждите си! отговор Сигнализирай за неуместен коментар