Електрическите превозни средства са "измама", те не работят и укрепват икономиката на Китай за сметка на работните места в САЩ. Това са сред критиките, които претендентите за кандидат-президент в редиците на Републиканската партия отправят по време на своите кампании през последните седмици, включително бившият президент Доналд Тръмп и губернаторът на Флорида Рон ДеСантис.
Но макар електромобилите да се очертават като общ враг за републиканците, търсещи път към президентските избори догодина, те все повече стават източник на данъчни приходи и заетост в щатите, които ще определят победителя на президентските избори през 2024 г.
Това създаде потенциална възможност, която президентът Джо Байдън и някои кандидати от Демократическата партия в Конгреса се стремят да използват, за да спечелят подкрепа преди гласуването през ноември догодина, пише Ройтерс, цитирайки 25 стратези от Демократическата и Републиканската партия, местни служители, профсъюзни лидери и текстовете на съответните кампании.
Обявени са приблизително 128 млрд. долара инвестиции в местно производство на електромобили и батерии след приемането на Закона за намаляване на инфлацията (IRA) през август миналата година. Този закон, подкрепен от Байдън и демократите в Конгреса, създаде данъчни стимули за местното производство на електромобили.
Президентът на САЩ Джо Байдън. Снимка: Bloomberg L.P.
От тези инвестиции 48 млрд. долара - или една трета – са насочени към щатите Джорджия, Аризона, Невада и Мичиган, сочи анализ, изготвен от застъпническата група Climate Power по искане на Ройтерс. Тези четири щата, заедно с Уисконсин, Пенсилвания и Северна Каролина, са може би най-конкурентните в страната.
В седемте щата, взети заедно, Тръмп отчита подкрепа в социологическите проучвания от 41% спрямо 35% за Байдън, което означава, че надпреварата е изключително оспорвана, става ясно от септемврийско проучване на Ройтерс и Ipsos. Около 24% от анкетираните казват, че не са сигурни как биха гласували или планират да гласуват за някой друг.
Майк Мори, партньор във фирмата за обществени въпроси и политически консултации SKDK, казва, че инвестициите в електромобили, насърчавани от администрацията на Байдън, могат да осигурят значителна разлика в полза на настоящия президент.
„Това е доста трудно да се игнорира. Говорим за милиарди долари (в инвестиции)“, изтъква той.
Ключът за демократите, според него, ще бъде фокусирането върху това как демократичното законодателство е създало работни места, а не върху самите електромобили.
„Просто трябва да продавате работни места на независими хора и на останалата част от страната“, подчертава Мори. „Въпросът е, че те произвеждат работни места, независимо дали са кошници или батерии“, добавя той.
Тръмп води с голяма преднина в надпреварата за кандидат на републиканците през 2024 г. Байдън рекламира IRA по телевизията като наскоро посети две производствени съоръжение, които изграждат електромобили и зарядни станции.
Clean Energy for America, група за застъпничество, близка до демократите, рекламира закона в Мичиган, Джорджия и Северна Каролина, включващи работници, които говорят за ползите от IRA, споделя нейният изпълнителен директор Андрю Рейгън.
Кирстен Енгел, кандидат на Демократическата партия за район в Южна Аризона, пълен със съоръжения за електромобили, изтъква, че планира да обсъжда често как демократичното законодателство е привлякло работни места за електромобили в региона.
„Това е основен въпрос в кампанията“, признава тя.
От 2015 г. инвестициите във веригата на доставки на електромобили и батерии в Америка са надхвърлили 165 млрд. долара, като повечето от тях са генерирани през първата година на IRA, изчисляват Фондът за защита на околната среда и консултантската фирма WSP.
IRA предоставя данъчни стимули на купувачите на електромобили, сглобени в Северна Америка, като същевременно стимулира проекти за чиста енергия, като слънчеви и вятърни паркове – част от по-широката стратегия на администрацията на Байдън за борба с изменението на климата.


Спешни медици спасиха трима пациенти от клинична смърт във Варна
Промяна в маршрута на три линии заради катастрофа във Варна
Обрат: Управляващите в оставка искат да гласуват редовния бюджет, а не удължения
„Фрапорт Туин Стар“ и IAAC подписаха дългосрочно партньорство за развитие на рекламната дейност на летищата Варна и Бургас
БСП обяви пред президента дали ще участва в разговори за правителство в този парламент
Атаките към изкуствения интелект ще бъдат тенденцията на 2026 г.
Китайският внос и американските мита удрят българската металургия
Amazon води преговори за инвестиция от над 10 милиарда долара в OpenAI
Яни Лозанов: Пробивът в AI ще дойде от математиката, не от чиповете
Warner Bros. смята да отхвърли офертата на Paramount
Япония налага данък на електромобилите в зависимост от теглото
Защо някои двигатели имат двойно впръскване на гориво
Край на евтините коли от Китай – Пекин иска ново споразумение с Европа
10 дизелови седана, които са по-успешни от бензиновите си аналози
Mercedes показа най-бляскавия Unimog в историята
Брокери: Цените на имотите ще нараснат с 8-10% през 2026 г.
Пощенска банка и туристическа агенция "Бохемия" поставят клиента в центъра на нов тип първокласно преживяване
ИТН при Радев: Не е разумно да се търси преконфигуриране ВИДЕО / СНИМКИ
51-годишен шофьор е загинал при катастрофа в Аксаково
преди 2 години Сайт "клаймътченч пропагандно знаме", доскоро известен като "Инвестор", днес помпа кмаймътченч пропаганда от всички възможни ътли. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години До: evlogi При технологичните трансформации никой незнае на къде ще поемат работните места , но все пак е добре да си спомним за движението на Лудитите който протестираха против парбата машина и механичните станове . Само че благодарение на сщите Англия стана световна индустриална сила и това роди толкова работни места че за тъкачите на ръчни станове нямаше никакъв проблем с прехраната . Същото е и с мобилните телефони лелките в АТЦ-тата отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години До: evlogi ... без да се заяждам , но в индустриалният сектор има около 600хил свободни работни места в УСАто ... не в здравеопазване , услуги , търговия , транспорт , добив на полезни изкопаеми , наука и образование пр. ... а в индустриалният сектор специално в производството на стоки и машини !! ще си намерят работа , който иска ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години До: evlogi.. най много ше падне заетоста у белодробното отделение... време е и белата мафия да скочи на протест с въглишарите! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години До: evlogi това ли е новата съвецка опорка... чиста енергия=безработица... хахаххаха! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Като цяло въвеждането на електрически превозни средства не създава нова заетост.То замества съществуваща вече такава, и то с коефициент по-малък от едно.Т.е. 1000 съществуващи в досегашните производства ще бъдат заместени от по-малко от 1000 в новите такива.Това между другото важи не само за сектора на електромобилите, но и във всички брандирани като зелени нови отрасли. отговор Сигнализирай за неуместен коментар