IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Автомобилната стачка в САЩ влиза в предизборната битка между Байдън и Тръмп

Настоящият държавен глава на САЩ подкрепи призива на автомобилните работници за 40% увеличение на заплатите, докато Тръмп разкритикува неговите политики

13:41 | 27.09.23 г. 1
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Президентът на САЩ Джо Байдън се присъедини във вторник към шествие на стачкуващите автомобилни работници в Мичиган, като подкрепи призива им за 40% увеличение на заплатите и каза, че те заслужават „много повече“, отколкото получават, съобщава Ройтерс.

Появата на Байдън, първото посещение на президент на САЩ при стачкуващи работници в съвременната история, беше предшествана от визитата на бившия държавен глава Доналд Тръмп, който говори пред работниците в Мичиган. Необичайните събития подчертават значението на подкрепата на синдикалните служители на предстоящите президентски избори през 2024 г., въпреки че работническите организации представляват малка част от работната сила на САЩ.

Демократът Байдън пътува до логистичен център Белвил, щата Мичиган, собственост на General Motors, и се присъедини към десетки протестиращи извън комплекса.

„Компаниите бяха в беда, сега се справят невероятно добре. И познайте какво? Вие също трябва да се справяте невероятно добре“, изтъкна Байдън, говорейки с мегафон.

Президентът визира предоставената държавна помощ през 2009 г. на американските автопроизводители, която включваше намаляване на заплатите.

"Вие заслужавате това, което сте спечелили. И сте спечелили адски много повече от това, което получавате сега", подчерта Байдън.

Запитан дали подкрепя исканото от синдиката увеличение на заплатите с 40%, Байдън каза: „Да. Мисля, че те трябва да могат да се пазарят за това“.

Източници от автомобилния сектор заявиха, че подкрепата на Байдън за увеличение на заплатите с 40% може да затрудни постигането на компромис с United Auto Workers (UAW). Преговорите не напредват последните дни, тъй като вниманието е насочено към Байдън и Тръмп, добавят източниците.

Главният изпълнителен директор на Tesla Inc. Илон Мъск изрази мнение по темата в своята социална платформа X, бившата Twitter, като каза, че 40-процентно увеличение на заплатите и съкратено работно време са „сигурен начин“ да бъдат тласнати компаниите към „фалит“.

Работниците на Tesla в американските ѝ фабрики не членуват в синдикати.

Очаква се Тръмп да се обърне към стотици работници на събиране в комплекс на автомобилен доставчик в предградие на Детройт в сряда. Доставчикът, Drake Enterprises, не е профсъюзен производител, споделя говорител на организацията AFL-CIO.

Компанията отказа коментар по темата.

Републиканците вярват, че стремежът на Байдън да електрифицира автомобилния парк на Америка, като налива милиарди долари под формата на данъчни отстъпки в производството на електромобили, не е популярен сред автомобилните работници.

В изявление във вторник Тръмп обвини Байдън, че е „забил нож“ в гърба на автомобилните работници. Мандатът на Байдън по отношение на електромобилите ще „унищожи“ американската автомобилна индустрия и ще струва „работата на хиляди автомобилни работници“, изтъква бившият президент.

Ръководителят на UAW Шон Фейн междувременно поздрави Байдън на летището, като обсъди опасенията на синдиката относно преминаването към електромобили и връчи на президента черна бейзболна шапка с надпис „UAW“.

Определяйки посещението на Байдън като „исторически момент във времето“, Фейн обвини изпълнителните директори, че са прибрали печалбите си и са оставили работниците „да се борят за остатъци“. „Благодарим ви, г-н президент, че дойдохте да се изправите с нас“, изтъкна Фейн, добавяйки: „Знаем, че президентът ще постъпи правилно спрямо работническата класа“.

Последна актуализация: 14:58 | 27.09.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още

Коментари

1
rate up comment 0 rate down comment 0
evlogi
преди 7 месеца
Мъск е прав.С исканията си , ако бъдат приети,UAW подписват смъртната присъда на автомобилостроенето в северните щати и вероятно и на бившата голяма тройка.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още