IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Употребяваните електромобили започват да се радват на потребителско внимание

Бързо спадащите цени на електрическите модели втора употреба на пазари като Великобритания са добра новина за купувачите, но не и за техните първи собственици

15:17 | 07.02.24 г. 5
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Бумът при продажбите на нови електромобили може да е предоставил измамно усещане за скрито потребителско търсене. Автопарковете и предприятията формират повече от три четвърти от продажбите на електромобили в Обединеното кралство благодарение на щедрите данъчни стимули.

„Данъчните облекчения правят дори доста луксозните електромобили финансово по-привлекателни от нов средностатистически бензинов модел“, коментира Бен Нелмес, главен изпълнителен директор на мозъчния тръст за чист транспорт New AutoMotive. „Стратегията на правителството на Обединеното кралство е да накара компаниите да купуват електромобили и след това да осигури доставка на по-евтини електромобили на пазара втора употреба. Това работи много добре, но обществените нагласи към употребяваните електромобили са повлияни от дезинформация“, добавя той.

Опасността е, че няма да има достатъчно купувачи, след като корпоративните превозни средства навлязат на пазара втора употреба и има несъответствие в типа на наличните превозни средства: първокласните електромобили, използвани като служебни автомобили, може да не се харесат на частни купувачи, търсещи евтин модел.

Пренасищането с електромобили втора употреба може да се влоши, тъй като фирмите за отдаване на коли под наем като Hertz Global Holdings Inc. се освобождават от електромобили поради високите разходи за амортизация и поддръжка и тъй като разпоредбите за емисиите принуждават производителите да продължат да продават нови електромобили, независимо от силата на търсенето.

Нестабилните цени на употребяваните стоки предизвикаха призиви към държавните власти да подкрепят пазара - САЩ и Нидерландия са сред страните, които вече субсидират подобни покупки.

По-устойчиво решение е да се потушат опасенията сред потребителите. Заедно с подобряването на инфраструктурата за зареждане и решаването на проблема с високите разходи за застраховка и сервиз, ускоряването на усилията за създаване на стандартизиран тест, който дилърите могат да извършват, за да удостоверят изправността на батерията, трябва да бъде приоритет. По-подробна информация за историята на зареждането също би помогнала, тъй като това може да повлияе на експлоатационния живот на батерията.

И докато производителите трябва да инвестират в своя търговски бизнес за употребявани коли, лизингодателите може да популяризират своите превозни средства втора ръка на фирмите, разширяващи или заменящи своя автопарк.

В крайна сметка пазарът може да се обърне и да възнагради електромобилите с по-добри цени от моделите с двигатели с вътрешно горене. Но междувременно той рискува да се сблъска с още недоверие и повишаване на цените на лизинг, ако не се внесе допълнителна яснота относно употребяваните продукти.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:17 | 07.02.24 г.
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още

Коментари

4
rate up comment 5 rate down comment 8
khao
преди 3 месеца
До: evlogi Първото нещо което ти казват преподавателите по електротехника в техническия университет, е че ел. двигателя има много по голямо КПД от ДВГ! ... а вие сте тръгнали на война срещу физиката ... чакай малкоооо! :D:D ... същото и с глобалното затопляне!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 4 rate down comment 8
khao
преди 3 месеца
До: evlogi чакай бре екселаджия, не пиши наизуст отново (не коментирай технически теми, моля те), то е така и с бензиновите коли... Добре, там я няма батерията, но има още десетки системи които ги нямаш на електрокара! Има модели на които ремонта им е ужасно скъп.. от рода на 3000-4000 лева за съединител, който го сменяш на 50К.а в следващите 20, батериите ще станат в пъти по евтини и по мощни ... каквото се случи в последните 20 и направи тази технология приложима... сега следва оптимизация!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 9 rate down comment 4
evlogi
преди 3 месеца
За до 3-4 годишна, ако е на една трета от първоначалната цена, може би ще намери купувач.Понеже след няколко години той пък ще трябва да се отърве от нея , и ако въобще успее, ще е на цена близка до нулата , иначе не виждам кой би си купил 8 годишна електрическа кола с оригиналната батерия...Разбира се, ако цените на батериите рязко паднат, това ще се промени, но засега това е положението.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 18 rate down comment 6
Naemate1
преди 3 месеца
Никой не ги купува тези *** колкото и статии да се напишат ;)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още