IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Tesla кара Wall Street да се тревожи колко електромобила е продала

Все повече анализатори и трейдъри очакват компанията на Илон Мъск да запише разочароващо първо тримесечие по отношение на доставките

21:50 | 01.04.24 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Tesla може да се насочи към мрачен крайъгълен камък, тъй като намаляващото търсене на електрически превозни средства и високите лихвени проценти оказват влияние върху продажбите ѝ, пише Bloomberg.

Анализаторите бързо понижиха своите прогнози за тазседмичния отчет на компанията за доставките, когато тримесечието наближи своя край. Някои на Wall Street дори се готвят за първия спад на продажбите на Tesla от първите дни на пандемията.

Средно анализаторите, анкетирани от Bloomberg, изчисляват, че Tesla е доставила 453 964 автомобила през тримесечието. Това би било с над 6% от рекорда на компанията, отчетен през четвъртото тримесечие, което обикновено е най-силното време от годината за продажби.

Ключово ще бъде Tesla да достави повече от 422 875 автомобила, продадени от нея през първото тримесечие на 2023 г., като по този начин ще избегне първи годишен спад от второто тримесечие на 2020 г.

Медианната оценка на анализатори, анкетирани от Bloomberg, показва спад на доставките на Tesla. Графика: Bloomberg Медианната оценка на анализатори, анкетирани от Bloomberg, показва спад на доставките на Tesla. Графика: Bloomberg

Главният изпълнителен директор Илон Мъск вероятно не е успял да помогне на компанията през последната седмица на март, когато той призна, че процесът на продажба се забавя, предлагайки на всеки клиенти в Северна Америка да тества безплатно функцията за подпомагане на водача, която Tesla подвеждащо предлага на пазара като възможност за напълно автономно управление на превозното средство.

Tesla започна да предлага безплатен едномесечен пробен период на функцията, която иначе струва 199 долара на месец като абонамент или 12 хил. долара при покупка. Това беше само едно от няколкото предимства, които компанията предлага, за да привлече потребителите, заедно с временни отстъпки от по 1000 долара и безплатно презареждане. Tesla засили и рекламата в Google и X, за да стимулира търсенето.

Мъск предупреди инвеститорите през януари, че компанията е „между две големи вълни на растеж“. Първата беше подхранвана от седана Model 3 и SUV-а Model Y, а следващата се очаква да настъпи след дебюта на по-евтин автомобил от следващо поколение, чието производство трябва да стартира в края на следващата година.

Прогнозата на Deutsche Bank показва спад на доставките на Tesla през първото тримесечие на годината. Графика: Bloomberg Прогнозата на Deutsche Bank показва спад на доставките на Tesla през първото тримесечие на годината. Графика: Bloomberg

Тъй като този автомобил от следващо поколение остава само проект, някои анализатори се опасяват, че перспективите пред Tesla за „забележимо по-нисък“ темп на растеж тази година всъщност може да се проявят в липса на растеж през първото тримесечие.

Еманюел Рознер от Deutsche Bank намали два пъти оценката си за доставките в рамките на малко повече от две седмици през март. Сега той очаква компанията да продаде около 414 хил. автомобила през тримесечието, което е с около 2% по-малко от март 2023 г.

„Смятаме, че притесненията относно обема и печалбите могат допълнително да помрачат настроенията на инвеститорите и да окажат значителен натиск върху акциите“, пише Роснер.

От началото на годината акциите на Tesla са поевтинели с 29 на сто, като компанията е най-слабо представящата се в рамките на S&P 500.

Tesla претърпя няколко неуспеха през тримесечието, включително многократни прекъсвания на работата в нейния завод край Берлин. Тя също така модифицира фабриката си в Калифорния, за да произвежда подобрена версия на Model 3.

В Китай Tesla се бори да поддържа темпа с BYD Co., която стана най-успешния производител на електромобили по продажби в света в края на миналата година. Американският концерн инструктира служителите в завода си в Шанхай миналия месец да намалят производството, като работят пет дни в седмицата вместо обичайните шест и половина, припомня Bloomberg.

Model 3 и Model Y представляват 96% от глобалните доставки на Tesla за миналата година. Компанията също така произвежда седана Model S и SUV-а Model X и започна да продава пикапа Cybertruck в края на миналата година.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:45 | 01.04.24 г.
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още

Коментари

Финанси виж още