В Европа има непогасени задължения за бизнес имоти на стойност 926 млрд. евро или само с 11% под рекордните 1 трлн. евро, отчетени по време на пика на финансовата криза през 2008 г. Това показват данни на CBRE, цитирани от онлайн изданието Property EU.
Според експертите обаче сумата подценява факта, че има напредък, като от 926 млрд. евро общо близо 143 млрд. евро са от кредити, отпуснати срещу нови сделки с бизнес имоти от края на 2008 г. насам. Така около 244 млрд. евро или 24% от задълженията, съществували към края на 2008 г., вече са погасени.
Въпреки това проблемът с тегленето на нови кредити за обслужване на стари такива и краткосрочните удължения на срока за погасяване сериозно засяга профила на падежите. Моделът на CBRE показва, че 79% (731 млрд. евро) от непогасените задължения са с падеж в рамките на следващите пет години. Въпреки че условията на пазара на кредити са доста по-облекчени отпреди, все още размерът на кредитите, чиито падеж настъпва, е много по-голям от капацитета за отпускане на ново финансиране в краткосрочен план.
Новите кредитори като дълговите фондове, застрахователните дружества, фирмите за частен капитал и капиталовите пазари все още прохождат и не са навлезли на пазара до степента, необходима, за да окажат значимо въздействие. Това в комбинация с факта, че ценните книжа, обезпечени с бизнес имоти, все още са в ранните етапи на повторното си навлизане на пазара, означава, че процесът на преодоляване на наследството от кризата ще продължи да е бавен и постепенен и ще зависи силно от опортюнистичните купувачи на заеми.


Кремъл: Путин няма намерение да възстановява СССР и да атакува НАТО
Във Варна показаха кадри от спасителната акция по евакуация на моряци от "Кайрос" (ВИДЕО)
Специалистите по здравни грижи излизат на протест в цяла България
Събраха 10 080 лв за 20 нови креватчета за недоносените бебета във Варна
Бюджетна комисия прие на първо четене прекроения бюджет на ДОО
Авиокомпаниите очакват рекордна печалба през 2026 г. въпреки веригата за доставки
Goldman: Мегасделките се завръщат, част 2
Goldman: Мегасделките се завръщат, част 1
Защо се очаква световните цени на батериите да паднат отново през 2026 г.
Бизнесът трябва да прилага законите на юрисдикцията, в която работи
Създателят на Porsche Taycan поема Mercedes-AMG
Ford връща Fiesta с помощта на Renault
Сърбин е следващият шеф на BMW
Най-надеждните дизелови кросоувъри втора ръка
Умните колела вече променят автомобилната индустрия
Министър Вълчев не е нареждал извънредни родителски срещи в деня на протеста
Синтия Ериво е първата тъмнокожа актриса с две номинации за „Златен глобус“ в мюзикъл/комедия
В кадър: Международният панаир на книгата заработи в НДК
Мерц: Европа трябва да стане по-малко зависима от САЩ
Heidelberg Materials Devnya JSC и ENEARTH LIMITED сключиха стратегическо партньорство за транспортиране и съхранение на CO₂ в България