Докато онлайн пазаруването набира скорост в Европа, инвеститорите продължават да залагат, че определени магазини ще продължат да привличат клиенти, пише Wall Street Journal.
Един такъв перспективен сектор са аутлет центровете, в които висок клас марки се продават с отстъпка. Те са привлекателни за туристите от Близкия изток и Азия. Портфейлна сделка за 10 подобни имота на стойност 1,28 млрд. евро пък се счита за една от най-добрите сделки в региона за тази година, допълва изданието.
Собствениците на търговски площи в Европа се съсредоточиха върху два основни типа магазини в последните години: тези, които предлагат допълнителни удобства, и тези, които осигуряват преживяване. "Всичко, което попада в средата, страда", коментира Елизабет Трони от представителството на консултантската компания Cushman & Wakefield в Лондон.
За наемодателите аутлет центровете могат да предоставят по-добра възвръщаемост в сравнение с традиционните молове. Според изчисления на инвестиционния мениджър TH Real Estate разликата достига поне 1%.
„Това е ниша, която улавя разходите на чужденците толкова добре, колкото другите търговски ниши не успяват“, посочва Трони. Това означава, че ако местната икономика върви към спад и потребителското търсене намалява, собствениците до известна степен ще останат изолирани.
За 12-те месеца до края на октомври обемът на сделките с търговски имоти в Европа се свива с 18% до 55 млрд. евро, според оценки на Cushman & Wakefield. Понижението се дължи на по-малкото сделки с търговски центрове.
Като цяло обаче търсенето на търговски площи е все още силно, доказателство за което е повишаването на цените. Това обаче оказва натиск и върху доходността, като средната доходност се понижава до 6,2% през третото тримесечие от 6,6% в края на миналата година, показват данните на компанията.
През последните години пазаруването в аутлет центрове в Европа се превърна в нещо като туристическа атракция. До много от тях се движат и специални автобуси, които превозват купувачите, готови с часове да търсят дизайнерски модни стоки на по-ниски цени.
Популярността на аутлет центровете расте не само заради отстъпките в цените. Туристите биха могли и да си възстановят данъците от покупките на летището, преди да си отидат у дома. Отделно има и сигурност, че стоките не са фалшиви, допълва изданието.
Все пак има и някои рискове за инвеститорите. Един от тях е нестабилността на развиващите се икономики, която би могла да окаже отрицателно въздействие върху потребителските разходи.


НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
„Ангели на пътя“ със скандален сигнал за КАТ - Варна (СНИМКИ)
Почина основателят на една от големите вериги хранителни магазини у нас
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
Рецептата Dnes: Запържени скариди със зеленчуци
Бургунди и бордо – най-актуалната тенденция за сезон есен-зима 2025
Занаятът носи радост, когато надмине очакванията