През 2013 г. продажбите на смартфони в световен мащаб надминаха 1 милиард за пръв път, пише Financial Times. Това се случи благодарение на търсенето на по-евтини устройства, което контрастира със забавения растеж на търсенето при високия клас от пазара.
Така смартфоните вече представляват над 50% от броя на мобилните телефони, използвани по света, който е около 1,8 млрд.
Анализаторите от IDC изчисляват, че продажбите на смартфони през 2013 г. са нараснали с 38% спрямо броя им през 2012 г., като дори са се удвоили спрямо 2011 г. Тогава са били доставени 494 млн. смартфона.
Докладът на изследователската компания обаче няма да успокои инвеститорите в двата най-големи производителя - Samsung Electronics и Apple, на фона на опасенията, че маржовете на двете компании могат да пострадат, тъй като делът на по-евтините телефони в продажбите продължава да расте.
Райън Рийт от IDC коментира, че най-големият генератор на продажби са устройствата с широк екран, както и тези, които са на сравнително ниски цени и се приемат като бюджетни решения. И въпреки, че този сегмент отсъства от заглавията и коментарите в технологичните издания, изглежда доста важен за индустрията. В Китай например, където е най-големият пазар на смартфони, повечето от устройствата са на цена до 150 долара.
Миналата година Apple пусна на пазара своя по-евтин модел на iPhone 5С. Все пак той е значително по-скъп от евтините китайски продукти, някои от които се продават за по-малко от 50 долара.
Американският технологичен гигант е продал 51 млн. апарати с марката iPhone само за четвъртото тримесечие на 2013 г. Въпреки че това бе нов рекорд за Apple, продажбите на моделите се разминаха с очакванията. Експертите предричаха около 55 млн. продадени устройства. След новините книжата на Apple поевтиняха с около 8% в следборсовата търговия.
IDC изчислява, че Apple е продал 153 млн. смартфона през изминалата година, което е ръст от отчетените 136 млн. през 2012. Това обаче е за сметка на пазарния дял, който се свива до 15% от 19%.
Samsung, който произвежда далеч по-широка гама от смартфони в сравнение с американския си конкурент, увеличи пазарния си дял от 30% на 31%, доставяйки 314 млн. устройства през 2013 г. Но въпреки че южнокорейската компания успява да спести разходи заради самостоятелното производство на много от своите компоненти, то маржовете са поставени под натиск. Миналата седмица Samsung публикува междинния си отчет.
Huawei и Lenovo вече са съответно трети и четвърти в класацията по най-много продажби. Общият им пазарен дял за четвъртото тримесечие възлиза на 11%, показват данните на IDC.
Двете компании, заедно с множеството по-малки конкуренти в Китай, изпитваха трудности да натрупат печалби от смартфоните, тъй като държат цените ниски, за да си завоюват пазарен дял в така ожесточения местен пазар.
Вижте още по темата във видеото на Bulgaria On Air!


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
Как да общуваме ефективно с партньора?