Много анализатори са разделени в мнението си за това дали Илон Мъск е високо уважаван визионер или просто надценен мечтател. Главният изпълнителен директор на Tesla и основател на PayPal е известен със своите визии за бъдещето. Сега той прогнозира за близкото бъдеще основно разместване на пластовете в автомобилната индустрия.
Преди броени дни в рамките на конференцията World Government Summit в Дубай Мъск представи революционно звучащата си теза - „след десет, не по-късно от 15 години“ автомобилната индустрия ще преживее най-голямата и мащабна трансформация към автономното шофиране. След това хората ще купуват традиционните коли само от „сантиментални причини“. Докато обаче всички 100 млн. превозни средства, които се движат по пътищата в целия свят, бъдат заменени със самостоятелно движещи се, ще минат 20-25 години, предава Business Insider.
Пионерът в производството на електрически автомобили Tesla преследва прехода към автономно шофиране доста последователно. Базираната в Пало Алто, Калифорния, компания е пионер на индустрията на електрически автомобили.
Като първи производител на електрически автомобили, Tesla обяви през октомври миналата година, че всички превозни средства, произвеждани от нея в бъдеще, ще бъдат автономни. Технологията за това ще се инсталира във всички произведени нови автомобили, а софтуерът ще може да се активира на по-късна дата.
По първите напълно автономни маршрути превозните средства ще могат да се движат в края на 2017 г. Също така визионерът Мъск не изключва и изграждането на електронни камиони с възможност за автономно движение. „Много вероятно" е Tesla също да произведе скоро подобен камион, поясни още Мъск.
В допълнение към целта за масово производство на автономни превозни средства, основателят на Tesla представи още една своя хипотеза. Автономното шофиране ще представлява силен импулс и за споделената икономика в частта на споделянето на превозни средства.
Според Мъск едва две трети от новите автомобили, произведени в бъдеще, ще са в притежание на частни лица. Останалата една трета от автомобилите ще бъдат споделяни с други потребители в рамките на общността. Това също би било новост, с която другите доставчици на е-автомобили, като Daimler, BMW и Сие, ще трябва да се съобазяват.


Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Тръгна петиция против отдаването на кортовете в "Чайка" на частни клубове
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Масирана атака: Руски дронове и ракети поразиха жп възел край Киев
Тома Биков: Протестът помогна парадоксално на ГЕРБ
Рецептата Dnes: Пълнена скумрия с орехи за Никулден
Ген. Атанасов: Ако този вот на недоверие не мине, ще се усилят протестите
Мирослав Великов победи в "Игри на волята", грабна чек за 100 000 лв.


преди 8 години една от причините да не е мн разпространено споделянето на коли сега, е че човек си мисли че ортаците му може да злоупотребяват с колата карайки я агресивно. Ако колата сама се управлява, този страх отпада. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Автономните автомобили биха се наложили: - защото на шофьорите не им се шофира или пък не могат. Засега тази причина не е актуална - защото нямат нужда от платено паркиране, след като отидеш на работа, пращаш колата в район където паркинга е евтин или безплатен и когато ти потрябва си я викаш през смартфона. - защото може да се споделя с други които имат нужда от транспорт, т.е. вместо да стои паркирана, колата може да изкарва пари. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Аз също обичам да шофирам, но с радост бих се отказал от това удоволствие предвид другите ползи. Споделените превозни средства ще намалят в пъти автомобилния парк в градовете и ще направят транспорта много по-ефективен - следователно по-евтин, по-бърз и по-безопасен. Ще се освободим от паркираните таралясници заемащи всяко свободно място и децата отново ще могат да си играят в градинките пред блоковете. Вярно, че това би унищожило петролния и автомобилния бизнес, тъй че 10 години ми се вижда твърде оптимистичен срок. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Мале, малеее Шишо Бакшишо ще трeбе да си търси нова работа!Идва автономната кола, казваш и на три мастики, къде да те кара и айдяяя у канало ;) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Ако съм жив след 10 години със сигурност ще искам аз да си управлявам автомобила, включително и с немаловажния за мен мотив, че от време на време изпитвам удоволствие САМ да шофирам хубав автомобил. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Напротив, колите няма да са автономни и марката тесла ще е само в учебниците по история. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Досега си мислех, че не може да се спечели от подобни компании.https://***.bloomberg.com/news/articles/2017-02-16/frozen-out-by-ceos-solar-s-most-hated-bear-sticks-to-his-guns отговор Сигнализирай за неуместен коментар