Huawei Technologies Co. отбеляза третото си поредно тримесечие на растеж, обявявайки завръщане към нормалния живот след преодоляването на множество ограничения от страна на САЩ през тази година.
Приходите от продажби на компанията са се увеличили със 7,2% до 191 млрд. юана (27,4 млрд. долара) през декемврийското тримесечие, показват изчисления на Bloomberg на базата на годишни данни, след като компанията е създала нови източници на приходи от области като интелигентните автомобили и облачните услуги. Продажбите през 2022 г. възлизат на 636,9 млрд. юана, съобщи базираната в Шънджън компания, което е незначително увеличение спрямо предходната година.
Huawei се опитва да отвори нови пазари и бизнеси, след като ограниченията за износ на технологии от САЩ унищожиха бизнеса ѝ със смартфони - за кратко най-големия в света - и ограничиха продажбата на модерно оборудване на развитите пазари. Сред тези търговски ограничения е забраната за производители на чипове като поддоставчици, които произвеждат полупроводници, проектирани от Huawei, което на практика прекъсва бизнеса ѝ с проекти HiSilicon.
Ротационният председател Ерик Сю предупреди в годишното си новогодишно послание към служителите за макроикономическа несигурност през 2023 г., въпреки че не спомена за внезапния обрат в политиката на Китай по отношение на Covid. Този обрат породи опасения за последиците за икономиките от последвалия ръст на случаите.
Но Сю заяви, че дългосрочното търсене на технологии остава непокътнато. Той не уточни как компанията може да преодолее ограниченията за износ, но Huawei е прекарала голяма част от последните три години в разработване, проучване и снабдяване с алтернативи на американските компоненти.
„През 2022 г. успешно се измъкнахме от кризисния режим. Ограниченията на САЩ вече са нашето ново нормално състояние и ние се връщаме към обичайния си бизнес", каза Сю. „Макросредата може да е изпълнена с несигурност, но това, в което можем да сме сигурни, е, че цифровизацията и декарбонизацията са пътят напред и в тях се крият бъдещите възможности“.
Huawei търси и алтернативни източници на приходи, като продава патенти, технологични услуги и безжично оборудване на нови клиенти - от производители на автомобили до въглищни мини и индустриални паркове. Тя започна да събира лицензионни такси от най-големите световни марки смартфони, включително Apple Inc. и Samsung Electronics Co.
Според Алън Фан, глобален ръководител на отдела за интелектуална собственост на компанията, тази година китайският концерн е подписал повече от 20 споразумения за лицензиране на патенти, обхващащи смартфони, свързани превозни средства, мрежи и интернет на нещата.
„Успяхме да задържим главите си над водата, защото се борихме заедно, обединени като един", пише Сю. „2023 г. ще бъде първата година, в която ще се върнем към обичайната си дейност, като външните ограничения все още са в сила“.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Празнуваме Никулден, над 200 000 българи черпят днес
Прекроеният Бюджет 2026 е факт, какво предвижда и какво премахнаха?
Времето днес: Значителни валежи, на места в планините - сняг
Възраждането на военните кораби в Европа води до завръщане на британските корабостроители
Южна Корея започва първата си програма за ракети „въздух-въздух“