В БДЖ има няколко слаби звена, които се борят за най-слабо. На първо място е ръководството, след това са кадрите и накрая е подвижният състав. Това каза Симеон Ананиев, Асоциация на предприятията в железопътния транспорт, в предаването ''Бизнес старт'' по Bloomberg TV Bulgaria.
„Не мога да разбера този подход, при който не е изследвано какви са пътниците, по кои линии се движат, какви нужди имат, а се говори да се купят нови влакове'', споделя Ананиев. По думите му пирамидата е обърната, налице е псевдоотчитане, което води до лошото положение в железниците.
Ананиев даде пример за мениджмънт с Франция, където се прави специален конкурс за мениджър на френските железници, който идва с програма за 5 години.
“Този, който спечели конкурса, формира екип и се отчита, дори внася средства като гаранция. А при нас е обратното – всеки гледа да вкара един човек в борда, но дали разбира от железници… когато мениджмънтът и у нас започне да се избира по такъв начин, тогава ще се върви към изпълнение на качество и критерии“, заяви Ананиев.
''Мениджмънтът дори и на средно високо ниво трябва да бъде внимателно подбран, тъй като 5-годишната програма на висшето ръководство е само един лист хартия, но трябва да бъде изпълнена от средния и ниския мениджмънт. Висшето ръководство е съблюдаващ орган, който да бута в тази насока'', коментира инж. Мартин Янев, експерт към Европейската железопътна агенция.
На въпрос дали бързата либерализация на пътническите железопътни превози е част от решението за по-качествени железници, Ананиев посочи, че никога не трябва да се бърза. По негови думи в железниците има технологично време за всяко едно нещо. Според него е необходимо създаване на експертен съвет от всички жп превозвачи, на който да се възложи да направи възможните варианти за пътнически превози. Без либерализация, ще има трагични последици за жп транспорта, заяви той.
Необходим е анализ на пътникопотока, определянe на коефициенти на натовареност, създаване на лотове, така че да кандидатстват различни превозвачи, включително и БДЖ, което да създаде конкуренция, предложи експертът.
Според Янев е нужен системен анализ и Национална транспортна схема. По негови думи това не представлява анализ на пътниците, които използват жп услуга, а на пътниците, на мобилността на хората.
Събеседниците са категорични, че всичко започва със сериозен анализ на ситуацията в българските железници от експерти, като според тях България разполага с такива.
Припомняме, че министърът на транспорта Георги Гвоздейкова смени ръководството на БДЖ. По думите му положението в държавните железници е трагично. Визията му е стартиране на модернизацията отсега.
Целия разговор може да гледате във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.


Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Авария остави район на Варна без вода днес в събота
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Над 12 000 именици във Варна празнуват на Никулден
Империята на китайските пристанища, част 3
Fitch понижи перспективата за Унгария до „негативна“ заради предизборния бюджет
Новата стратегия за сигурност на Тръмп атакува съюзниците, а не враговете на САЩ
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?
Генерациите в сблъсък: защо днешните различия са толкова остри
БСП включи задна скорост, остава в управлението
Земетресение разлюля Румъния тази сутрин
"Арапя" отново наводнен, много вода и по пътищата в района на Царево ВИДЕО