Според него хората са свикнали да гледат от трибуните какво се случват и забравят, че „всичко зависи от нашите действия и мащаб“. „Моделът на „заека и лисицата“ е една ситуация, в която заекът се стреми да оцелее, а лисицата има по-висша цел. Тя също изпитва стрес, но и удоволствие от гонитбата. Читателите сами могат да преценят какво ни каза този пример за ролята на целите в бизнеса и начинът, по който ги реализираме“, посочи той в коментар за новата си книга „Бизнес в бързата лента“.
По думите му фокусът е върху това какво зависи от нас и как трябва да променим мисленето си, за да сме успешни. „"Бързата лента" е начин на мислене, а не физическо място. Книгата разглежда както дизайна на успеха, така и дизайна на щастието. Разбира се, в нея има и много практически съвети към бизнеса“, обясни проф. Станимиров.
По думите на бизнес консултанта цената на бизнеса в бързата лента винаги се заплаща. „Пазарният принцип е такъв, че когато получаваме нещо, ние трябва да платим. Отказът от мечти, цели, хаотичното мислене и действия също се заплащат. Понякога тази цена е много по-висока, колкото на нас ни се иска“, отбеляза ученият. И добави, че визионерите се отличават с това, че могат да събират хора около себе си и да мотивират хората и екипите.
Проф. Станимиров смята, че не бива да се надценява ролята на мотивацията. „Целта на работодателите е да осигурят необходимата работа, да изискват какво трябва да се свърши и да гарантират сигурност на процесите. Всъщност, продуктивността е най-ценната характеристика в бизнеса“, подчерта бизнес консултантът. И предупреди, че не трябва да се слагат етикети на бизнес обстановката.
„Ние обичаме да мислим дуалистично и как нещо е добро или лошо. Логиката на бизнеса е в друга координатна система. Във всяка една среда има печеливши и губещи компании при сходни демографски, икономически и социални условия“, отбеляза той.
Как се прави бизнес в "бързата лента"? Защо работодателите ценят продуктивните си работници? Може ли да се сменим чипа и системните файлове по отношение на очакванията за редизайн на мисленото? Колко са лентите за правене на бизнес и помага ли интелигентната преценка към коя да се ориентираме? Какви са мащабите в мисленето на предприемача? Може ли правенето на малки компромиси да увеличат рисковете от правене на бизнес?
Вижте целия коментар във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването „Бизнес старт“ може да гледате тук.


Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Покровск: Градът, който промени войната в Украйна
Кадиров: Зеленски отдавна не е легитимен президент на Украйна
Спират камионите през „Капитан Петко войвода–Орменио“
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert