През април 2026 година се очаква да започнат първите редовни директни полети между България и Съединените щати - до Ню Йорк и Чикаго. Това съобщи министърът на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов по време на националната дискусия "Туризъм и въздушната свързаност. Традиционни дестинации и нови пазари. Ключът за устойчив растеж".
Министърът уточни, че превозвачът GullivAir вече е преминал успешно процедурите пред американските авиационни власти и води разговори за слотове с летищата "Джон Ф. Кенеди" в Ню Йорк и в Чикаго.
Караджов посочи, че директните полети до САЩ ще отворят нови пазари за българския туристически продукт, ще улеснят бизнес контактите и ще стимулират културния обмен. "Всяка нова линия е нова възможност за туризма, а директните връзки със САЩ ще позволят на повече американски туристи да откриват България и то не е само българското Черноморие, но и нашите културни маршрути“, каза Караджов, цитиран от БТА.
Летище "Васил Левски" получи разрешение за изпълняване на директни полети до САЩ през февруари 2022 г.
Министърът на транспорта отчете стабилен ръст на въздушния трафик у нас. Само за първите девет месеца на 2025 г. летище „Васил Левски“ е обслужило над 6,2 милиона пътници и повече от 51 хиляди самолетодвижения, което е ръст от 5% спрямо същия период на миналата година. Очакванията са до края на годината броят на пътниците да достигне 8,4 милиона.
„Ръстът на пътниците в София е ясен знак за стабилното развитие на въздушния транспорт. Варна и Бургас също бележат рекордни резултати – над 1,5 милиона пътници във Варна и 1,8 милиона в Бургас. До края на септември през двете морски летища са преминали пътници, колкото през цялата 2024 година“, посочи Караджов.
Предстои Летище Пловдив да открие нови линии до Милано и Братислава, а новите маршрути до Маракеш, Кишинев, Абу Даби и други европейски градове разширяват свързаността на страната.
Вицепремиерът допълни, че националният превозвач "България Еър" е възстановил и разширил ключови линии, включително до Париж, Франкфурт и Прага, което по думите му укрепва позицията на страната в мрежата на традиционните европейски авиационни хъбове.
Вицепремиерът отбеляза, че в България над 70% от чуждестранните туристи пристигат по въздух, което по думите му означава, че развитието на летищата, на новите авиолинии, на достъпните цени е не просто транспортна, а е икономическа и национална кауза, допълва се в съобщението на транспортното министерство.
По-рано в изложението си Караджов изказа мнение, че авиационната свързаност е ключът към устойчивия растеж на туризма. "България има всички предпоставки да се превърне в регионален авиационен хъб с модернизирани летища, с достатъчно осигурени в концесионните договори размери на инвестициите, с добри управление и мениджмънт на тези летища, с разширяващата се маршрутна мрежа и със стратегическите партньорства, които операторите сключват", добави той.
Нашата цел е ясна - да осигурим предвидимост, качество и достъпност на въздушния транспорт, така че България да бъде не само туристическа дестинация, но и мост между Европа, Близкия изток и Северна Америка, заяви още Караджов.
Министърът посочи, че по данни на международните организации всяко увеличение на международна свързаност с 10% води директно до ръст в туристическия поток между 6 и 8 на сто. Това означава повече приходи за нашите хотели, ресторанти и транспортния бранш като цяло, както и за местните общности, посочи Караджов.


Тръмп допуска загуба за партията му на изборите
Очаква ни сняг за Нова година
Няма данни за пострадали българи в Австралия
Кристиано Роналдо влиза в киното
Зеленски заяви, че ще има компромиси по мирните предложения на САЩ
Украйна предлага да се откаже от исканията си за членство в НАТО
Европа навлиза в решаваща седмица, за да избегне заплахата от контролиран упадък
Украйна е ударила рафинерия в Краснодарския край на Русия
Датската шпионска агенция вече разглежда САЩ като потенциален риск
Цените на масло, мляко и сирене се понижават заради "зашеметяващо" производство
Нов радар за 230 000 евро всява ужас сред шофьорите
Смартфонът се оказва по-важен от двигателя
Сбогувахме се с тези коли през 2025
Плюсове и минуси на газовата уредба при дизеловите двигатели
Поредното изискване на ЕС вдига цената на новите автомобили
Песков за изказването на Рюте: Безотговорно
Ботев Вр победи Добруджа след дузпи в мач за Купата
Опашката от ТИР-ове по магистрала “Марица” е над 20 км
Първият “Магазин за хората” отваря в Куклен утре
Костадинов: Няма да подкрепим ново правителство в този парламент