Реформите в българското образование включват промяна в учебните програми, въвеждане на интегрални изпити с акцент върху математиката и природните науки и най-вече практическо обучение, за да се подобри функционалната грамотност. Това каза министърът на образованието и науката Красимир Вълчев, който участва във форум на Икономическия университет и УНСС във Варна, посветен на приемането на страната в еврозоната.
Вълчев посочи, че скоро ще обявят подробности за интегралните изпити, а преди началото на учебната година - за практическите задачи, които учениците ще трябва да решават, за да се подобри функционалната им грамотност.
"Краткосрочната реформа ще включва да направим интегралните изпити в 7 и 10 клас. Ще ги анонсираме тази седмица. Включва и промяна в учебните планове, която ще увеличи часовете по математика и природни науки малко повече, малко по-малко по български език, география, история за сметка на чуждоезиковото обучение на профилираната подготовка“, каза министърът на образованието. И уточни, че това не означава, че ще отпаднат чуждите езици.
„Напротив с малко ще ги намалим. Най-лошите ни резултати са по математика и природни науки… Ще вкараме повече практически задачи, които ще изискват и базови знания от природните науки", посочи Вълчев.
Красимир Вълчев не очаква приемането на еврото да доведе до сътресения в системата на образованието.
"Няма съмнение, че ползите от приемането на еврото ще са дългосрочни и осезаеми, в дългосрочен план ще сме по-свързани, по-проспериращи, доверието в страната ни и в банковата ни система ще се повишава", посочи министърът, който заедно с ректорите на Икономическия университет във Варна проф. Евгени Станимиров и на Университета за национално и световно стопанство - проф. Димитър Димитров, откри конференция за перспективите пред страната ни след приемането на еврото.
Форумът събра учени, експерти и представители на двете висши училища. Сред акцентите в дискусиите са стабилността на еврото в глобалната икономика, банките и спестяванията на българите, инфлационните процеси, докладите за конвергенцията на ЕК и ЕЦБ.
Ректорът на ИУ-Варна проф. Евгени Станимиров посочи, че първият позитивен ефект от еврото е, че страната ни вече повиши кредитния си рейтинг. По думите му трябва да говорим не само за еврото, а за “нас и еврото” - за това какво ще се случи с обществото, и то с факти, така че да се води стойностна дискусия по темата без популизъм.
Ректорът на УНСС проф. Димитър Димитров посочи, че сега е много добър момент за въвеждане на единната валута и коментира някои от разпространените митове свързани с единната валута.
Доц. д-р Янко Христозов от УНСС представи анализ на инфлационните процеси в страни от еврозоната. Той показа, че инфлацията в страните от Източна Европа, които въведоха еврото през последните 15 години – като Словакия, Естония, Хърватия – е сходна.
(По БТА и БНР)


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа
преди 4 месеца ЗАКРИВАЙ като в САЩ! След това нека "парите следват" ученика е според качеството на подготовката му и постигнатите резултати ,а не според алчността на цялата администрация от дируктор до чистачка. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 месеца На 100% съм съгласен с Вас. Цялото Министерство е пълен потрес и некадърност с Такева отзад! Засипването на децата в най-ранна възраст с абсолютно лишена от смисъл информация по измислен предмети като човек и общество и човек и природа ликвидира желанието им да учат и се развиват. Като капак и пълната НЕЗАИНТЕРЕСУВАНОСТ от "учителите" да възпитават малките не само да ги "учат" в училище, а не по частни уроци е невиждано от 30 години до сега. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 месеца Как пък не се намери един да предложи да се облекчи учебната програма на децата ... Аман от *** реформи! отговор Сигнализирай за неуместен коментар