IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Супербоул привлече рекордните 123 млн. зрители в САЩ

Рекламите по време на излъчването струваха около 7 млн. долара всяка

08:22 | 13.02.24 г.
Снимка: EPA/БГНЕС
Снимка: EPA/БГНЕС

Финалът на шампионата на Националната футболна лига (НФЛ) на САЩ - Супербоул, в неделя е привлякъл най-голямата аудитория в историята за единична американска телевизионна мрежа със 123,4 млн. зрители, съобщи CBS, цитирана от Bloomberg.

Това е ръст със 7% спрямо предишния връх от 115,1 млн. зрители, които са проследили финала през 2023 г.

В броя влизат 120 млн. зрители на мрежата CBS и на стрийминг услугата Paramount+ на компанията майка Paramount Global. Мачът се предаваше също по детския канал Nickelodeon, както и по други телевизии, което е допринесло за общия брой зрители.

Канзас Сити Чийфс спечелиха Супербоул за втори пореден път, като победиха Сан Франциско Фортинайтърс с 25:22 след продължение. Мачът започна бавно, като Фортинайтърс водеха с 10:3 през първото полувреме. Чийфс изравниха резултата с фийлд гол в четвъртата четвърт и пратиха мача в продължение, в което спечелиха с тъчдаун. Само още един Супербоул през 2017 г. беше решен в продължение от общо 58 мача.

Спортното събитие обичайно е най-гледаното телевизионно събитие за годината в САЩ, като увеличава зрителите и приходите от реклама на излъчващата го телевизия. Тази година това е бил най-стриймваният Супербоул в историята, съобщи CBS.

Вълнението тази година беше засилено от връзката на играча на Канзас Сити Травис Келси и поп звездата Тейлър Суифт.

„Тя несъмнено увеличи зрителите на НФЛ. Тя е страхотна добавка, която разшири още повече мрежата на НФЛ“, коментира главният изпълнителен директор на Paramount Боб Бакиш.

Рекламите по време на мача струваха около 7 млн. долара за всеки 30-секунден слот. Както винаги правят телевизиите, CBS допълни мача с обширна програма преди и след спортното събитие, като превърна излъчването в целодневно събитие за много зрители.

Спортните събития на живо и по-конкретно НФЛ се превръщат в един от надеждните инструменти за достигане до голям брой зрители по телевизията. Fox Corp. набра 500 млн. долара от реклама при излъчването на събитието миналата година.

Някои потребители на Paramount+ са имали проблеми с излъчването, особено в началото на мача, стана ясно от публикации в социалните мрежи и на сайта Downdetector.com, който следи жалбите. Paramount съобщи, че само „малък брой абонати са имали технически проблем с един от партньорите ни, който беше бързо поправен“.

Социалната мрежа Х, бивша Twitter, също отчете ръст в броя на публикациите за мача от 26% до 12,94 млн., съобщи компанията.

Излъчването стана в благоприятен момент за Paramount. Нейните контролиращи акционери, семейство Редстоун, получават оферти за компанията, чиито активи включват CBS, Paramount Pictures и множество кабелни телевизии.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:28 | 13.02.24 г.
Специални проекти виж още
Още от Медии и маркетинг виж още

Коментари

Финанси виж още