Berkshire Hathaway на Уорън Бъфет планира да продаде облигации в йени на световните пазари, което подхранва спекулациите, че милиардерът обмисля да увеличи инвестициите си в Япония.
Американският конгломерат е упълномощил банки за потенциално еталонно предлагане на облигации, регистрирани от Комисията по ценните книжа и борсите на САЩ (SEC), посочва източник, запознат с въпроса. Сделката може да се случи в близко бъдеще в зависимост от пазарните условия, пише Bloomberg.
Berkshire Hathaway ще бъде първият голям емитент на нефинансов чуждестранен дълг, емитиран в йени, след като централната банка на Япония миналия месец последна в света се отказа от отрицателните лихви.
Спредовете на деноминираните в йени облигации както от японски, така и от чуждестранни емитенти са на най-ниското ниво от септември 2022 г. заради признаците, че централната банка на страната няма да бърза да увеличи лихвите. Допълнителната доходност, която инвеститорите търсят за корпоративен дълг, е около 52 базисни пункта, което показва спад спрямо 67 пункта преди година.
„Планът на Berkshire да продаде облигации в йени предизвиква спекулации, че компанията може да купи още японски акции“, казва Ацуко Ишитоя, стратег в Daiwa Securities Co.
Акциите на Mitsubishi Corp. поскъпнаха с 2,8%, на Sumitomo Corp. скочиха с 2,3%, а на Marubeni Corp. се повишиха с 1,9%. Японският борсов индекс Topix добави 0,9% в сесията.
Покупките на легендарния американски инвеститор помогнаха за повишаване на печалбите на японския фондов пазар през миналата година, а анализаторите се опитваха да определят какви биха могли да бъдат следващите му цели.
„Има надежда, че подценени акции, фирми със силна марка, както и финансови компании могат да са негова цел. Това се отразява положително на всички японски акции“, казва Ишитоя.
За последен път американската компания се обърна към пазарите на облигации в йени през ноември със сделка от пет транша за 122 млрд. йени (803 млн. долара). Тя е редовен емитент на облигации в йени и често излиза на пазара точно през април.
„Моментът за чужденците да инвестират в японски компании не може да бъде по-добър“, според Шунсуке Ошида, ръководител кредитни проучвания в Manulife Investment Management Japan. По негови думи реформите в управлението и ситуацията на борсата в Токио отправят послание към инвеститорите и капиталовите пазари, че все повече компании са подходящи за инвестиции, вкл. от чужденци.
Бъфет коментира в годишното си писмо до инвеститорите в края на февруари, че японските търговски компании следват политики, благоприятни за инвеститорите. Още тогава той предизвика спекулации, че той може да увеличи дяловете си в японски компании.
Berkshire Hathaway е финансирала по-голямата част от настоящите си японски инвестиции чрез облигации в йени, казва се още в писмото.
„Berkshire е емитирала големи суми в миналото, надхвърлящи 100 млрд. йени, което показва, че компанията успяла да привлече широк кръг от инвеститори“, казва Казума Огино, старши кредитен анализатор в Nomura Securities Co.


Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?