Акциите на Puma поевтиняха с 18% в четвъртък, след като германският производител на спортно облекло отчете по-ниски от очакваното продажби за четвъртото тримесечие и спад на годишната печалба. Това повдигна въпроси за способността му да се конкурира с по-големите съперници Adidas и Nike, съобщава Ройтерс.
Слабите резултати излязоха, след като Adidas отчете по-силни продажби и рентабилност, подчертавайки работата, която предстои на Puma, за да подсили бранда си и да вземе по-голямо парче от глобалния пазар на спортни стоки за 400 млрд. долара.
Акциите на Puma поевтиняха с 18% до 34,4 евро за брой и се насочват към най-лошия си ден в историята, удряйки най-ниското ниво от март 2018 г.
Puma предлага на пазара нови обувки като Speedcat, вдъхновени от автомобилните състезания, опитвайки се да въведе нови тенденции на пазар, доминиран от ретро футболните маратонки Samba на Adidas. Според анализаторите на JP Morgan обаче тенденциите в продажбите на Speedcat са по-слаби от очакваното.
По-нови, бързоразвиващи се марки като On Running и Hoka разтърсиха индустрията за спортни облекла, ограничавайки господстващото положение на Nike и създавайки по-голяма конкуренция за място по рафтовете на най-големите търговци на спортни стоки.
Продажбите на Puma за четвъртото тримесечие са нараснали с 9,8% при валутно коригирани условия при очакван от анализаторите ръст от 12%. Нетната печалба за миналата година е спаднала до 282 млн. евро от 305 млн. евро, отчасти поради по-високите лихвени плащания по дълга.
В сряда компанията не предостави никакви подробности за това какво е довело до по-слабите ѝ от очакваното продажби. През ноември главният изпълнителен директор Арне Фройнд заяви, че е уверен в търсенето в края на сезона на пазаруване.
Puma стартира програма за съкращаване на разходите, чиято цел е да се постигне марж на печалбата преди лихвите и данъците (EBIT) от 8,5% до 2027 г. спрямо 7,1 % през 2024 г.
Предвижда се Puma да предостави по-подробни насоки, когато публикува отчета си за цялата година на 12 март.