Puma снижи прогнозата за годишната си печалба на фона на изключително слабото търсене на спортни и ежедневни продукти и нарастващите опасения относно потенциалното въздействие на американските мита, предава Bloomberg.
Германската компания сега очаква да отчете коригирана загуба преди лихвите и данъците за тази година, се вижда от изявление от четвъртък, което показа разочароващи предварителни резултати за второто тримесечие.
Това е значително понижение спрямо предишната цел на Puma, която предвиждаше печалба по този показател в размер на 520 млн. до 600 млн. евро. Оценката е и далеч под средната прогноза на анализаторите, които предвиждаха печалба от 489 млн. евро за годината.
Акциите се сринаха с повече от 20% в предпазарната търговия.
Puma подчерта по-слабите продажби в Северна Америка, Европа и Китай през второто тримесечие и заяви, че тази тенденция вероятно ще продължи до края на годината, което ще доведе до високи нива на запасите. Компанията не отговори на прогнозите както с продажбите, така и с печалбата през второто тримесечие.
Сега компанията очаква валутно коригираните продажби да спаднат с нисък двуцифрен процент през тази година. Предишната прогноза предвиждаше растеж в диапазона от нисък до среден едноцифрен процент.
Компанията очаква американските мита да навредят на брутната печалба през тази година с около 80 млн. евро.
Откакто пристигна в Puma на 1 юли, главният изпълнителен директор Артур Холд се опитва да възстанови бранда, който през последните години се затруднява да се свърже с потребителите. Ветеранът от Adidas пое поста, след като бившият главен изпълнителен директор на Puma Арне Фройнд напусна след поредица от предупреждения за спад на печалбата и разногласия с надзорния съвет относно стратегията на компанията.
Търговията на едро на Puma е спаднала с 6% през второто тримесечие, което е твърде голям удар, за да може да бъде компенсиран от по-добре представящия се бизнес с директни продажби на потребителите, заяви Джеймс Гжиник от Jefferies в бележка. Новата прогноза предполага, че продажбите ще спаднат с около 20% през втората половина на тази година, добавя анализаторът.
Puma залагаше голяма част от представянето си през тази година на възможността да продаде между 4 млн. и 6 млн. чифта от маратонките с тънки подметки Speedcat и свързани с тях модели като обувките Ballet. Това усилие беше част от по-широките усилия на Фройнд да задълбочи профила на Puma в областта на по-висококачествените маратонки и спортно оборудване.
През последните години Puma се затруднява да пусне на пазара продукт, който да отразява духа на времето. В същото време конкурентът Adidas постига отлични резултати в това отношение, особено с ретро маратонките Samba и Gazelle. Холд помогна за пускането на тези обувки на пазара, докато работеше в Adidas в началото на това десетилетие.


Екшън в парламента! Депутати се псуваха и удряха
Спипаха шофьор да кара на два вида наркотик край Варна
Осъждан за грабеж го направи отново! Удари варненец и му взе чанта с пари и документи
34-годишен задигна 2 бона от варненско казино
Среднощна трагедия край Варна! Мъж загина при пътен инцидент в Аксаково
Warner Bros. смята да отхвърли офертата на Paramount
Петролът поскъпна след американската блокада на танкери край Венецуела
Мислехте, че търсенето на бензин е достигнало пик през 2019 г.? Опитайте пак
BNEF прогнозира забавяне на глобалния растеж на слънчевата енергия за първи път
Преходът към електрически автомобили се разнищва бавно, после изведнъж
Край на евтините коли от Китай – Пекин иска ново споразумение с Европа
10 дизелови седана, които са по-успешни от бензиновите си аналози
Mercedes показа най-бляскавия Unimog в историята
Официално: ЕС се отказва от забраната на ДВГ през 2035
Китайците нямат спиране – ще участват в 24 часа на Льо Ман
5 зодии със силна интуиция
БСП към Радев: Решихме да градим и да влезем в управлението ВИДЕО / СНИМКИ
До 50 м е видимостта на магистрала "Тракия“ в Старозагорско
Скандали и шутове в пленарна зала между Радостин Василев и Гюнай Далоолу ВИДЕО
Саркози продаде за дни над 100 000 от книгата си за затвора