Puma снижи прогнозата за годишната си печалба на фона на изключително слабото търсене на спортни и ежедневни продукти и нарастващите опасения относно потенциалното въздействие на американските мита, предава Bloomberg.
Германската компания сега очаква да отчете коригирана загуба преди лихвите и данъците за тази година, се вижда от изявление от четвъртък, което показа разочароващи предварителни резултати за второто тримесечие.
Това е значително понижение спрямо предишната цел на Puma, която предвиждаше печалба по този показател в размер на 520 млн. до 600 млн. евро. Оценката е и далеч под средната прогноза на анализаторите, които предвиждаха печалба от 489 млн. евро за годината.
Акциите се сринаха с повече от 20% в предпазарната търговия.
Puma подчерта по-слабите продажби в Северна Америка, Европа и Китай през второто тримесечие и заяви, че тази тенденция вероятно ще продължи до края на годината, което ще доведе до високи нива на запасите. Компанията не отговори на прогнозите както с продажбите, така и с печалбата през второто тримесечие.
Сега компанията очаква валутно коригираните продажби да спаднат с нисък двуцифрен процент през тази година. Предишната прогноза предвиждаше растеж в диапазона от нисък до среден едноцифрен процент.
Компанията очаква американските мита да навредят на брутната печалба през тази година с около 80 млн. евро.
Откакто пристигна в Puma на 1 юли, главният изпълнителен директор Артур Холд се опитва да възстанови бранда, който през последните години се затруднява да се свърже с потребителите. Ветеранът от Adidas пое поста, след като бившият главен изпълнителен директор на Puma Арне Фройнд напусна след поредица от предупреждения за спад на печалбата и разногласия с надзорния съвет относно стратегията на компанията.
Търговията на едро на Puma е спаднала с 6% през второто тримесечие, което е твърде голям удар, за да може да бъде компенсиран от по-добре представящия се бизнес с директни продажби на потребителите, заяви Джеймс Гжиник от Jefferies в бележка. Новата прогноза предполага, че продажбите ще спаднат с около 20% през втората половина на тази година, добавя анализаторът.
Puma залагаше голяма част от представянето си през тази година на възможността да продаде между 4 млн. и 6 млн. чифта от маратонките с тънки подметки Speedcat и свързани с тях модели като обувките Ballet. Това усилие беше част от по-широките усилия на Фройнд да задълбочи профила на Puma в областта на по-висококачествените маратонки и спортно оборудване.
През последните години Puma се затруднява да пусне на пазара продукт, който да отразява духа на времето. В същото време конкурентът Adidas постига отлични резултати в това отношение, особено с ретро маратонките Samba и Gazelle. Холд помогна за пускането на тези обувки на пазара, докато работеше в Adidas в началото на това десетилетие.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа