Културата на допамина набира все по-голяма скорост и много брандове се присъединяват към този тренд. Потребителските предпочитания в момента са свързани с технологичния прогрес, социалните въпроси и устойчивостта. Днес все повече бизнеси прилагат по-умни технологии и потребителите очакват по-бързи и по-удобни решения за тях. Това съобщи в предаването "В развитие" на Bloomberg TV Bulgaria Екатерина Третякова, консултант в Euromonitor International.
Според нея тенденциите, свързани с устойчивостта, водят до това, че хората стават все по-взискателни и искат да виждат как компаниите вземат мерки и осигуряват резултати, като вече става все по-ясно изискването тези решения да могат да бъдат доказани.
Тя напомни, че високата инфлация е все още тук и потребителят търси креативни начини да спести пари.
Екатерина Третякова обясни, че изкуственият интелект влияе на потребителското поведение и даде пример с ChatGPT, който се използва ежедневно, за да се съставят шопинг листове, туристически и пътнически маршрути, ваканционни програми и др. "Тези технологии стават част от ежедневието. 72% от потребителите са използвали нови технологии с цел подобряване на ежедневието си", посочи тя.
По думите на консултанта компаниите използват генеративния изкуствен интелект по два начина – първо, за да анализират потребителските данни, за да прогнозират поведението на потребителите и да правят продукти и маркетингови кампании, които са персонализирани. Вторият начин, за да подобрят потребителското преживяване, е да внедрят чатботове с използване на изкуствен интелект.
„Около 20% от потребителите с удоволствие използват чатботове. Това дава на ChatGPT и на решенията с изкуствен интелект големи възможности да се включат в тази сфера и да предоставят по-добро потребителско преживяване“, коментира Третякова.
Тя добави, че стремежът на потребителите да се откъснат от ежедневието и да се отърсят от проблемите си се отразява на потребителското поведение. „Сега в ежедневието има много стресиращи фактори – не само инфлацията, но и политическата нестабилност и предизвикателствата пред устойчивостта, потвърди тя. – Хората имат нужда да се измъкнат от действителността. Има риск от ексейпизъм. Искат се моменти на радост и забавление.“
Според нея това е много тревожно особено по-младото поколение, което преживява най-голям стрес в ежедневието си. „Много е важно да се предлагат продукти, които да носят радост, особено на тях. Можем да видим, че този тренд се разпространява сред потребителите и културата на допамина сега е голям хит. Има много инфлуенсъри, които печелят милиарди гледания на видеа с ярки цветове. Много брандове залагат на живите, цветни продукти в дизайна и продуктите си“, даде пример с тенденциите, които се налагат в маркетинга консултантът.
Каква е ролята на зелените политики в търсенето на потребителите? По какъв начин те се ориентират в умните решения, свързани със здравното състояние? Как ще изглежда бизнесът през 2024 г.? Какво да направят потребителите, за да намерят по-добри продукти и повече стойност за парите си? Защо яснотата, с която брандовете обявяват каква точно добавена стойност влагат към продуктите си, е много важна днес? Какво представлява трендът "уелнес прагматизъм"?
Вижте целия коментар във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "В развитие" може да гледате тук.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО