IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Екатерина Третякова: Потребителската култура на допамина набира скорост

Все повече бизнеси прилагат по-умни технологии и потребителите очакват по-бързи и по-удобни решения за тях, посочи консултантът от Euromonitor International

22:45 | 28.11.23 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Културата на допамина набира все по-голяма скорост и много брандове се присъединяват към този тренд. Потребителските предпочитания в момента са свързани с технологичния прогрес, социалните въпроси и устойчивостта. Днес все повече бизнеси прилагат по-умни технологии и потребителите очакват по-бързи и по-удобни решения за тях. Това съобщи в предаването "В развитие" на Bloomberg TV Bulgaria Екатерина Третякова, консултант в Euromonitor International.

Според нея тенденциите, свързани с устойчивостта, водят до това, че хората стават все по-взискателни и искат да виждат как компаниите вземат мерки и осигуряват резултати, като вече става все по-ясно изискването тези решения да могат да бъдат доказани.

Тя напомни, че високата инфлация е все още тук и потребителят търси креативни начини да спести пари.

Екатерина Третякова обясни, че изкуственият интелект влияе на потребителското поведение и даде пример с ChatGPT, който се използва ежедневно, за да се съставят шопинг листове, туристически и пътнически маршрути, ваканционни програми и др. "Тези технологии стават част от ежедневието. 72% от потребителите са използвали нови технологии с цел подобряване на ежедневието си", посочи тя.

По думите на консултанта компаниите използват генеративния изкуствен интелект по два начина – първо, за да анализират потребителските данни, за да прогнозират поведението на потребителите и да правят продукти и маркетингови кампании, които са персонализирани. Вторият начин, за да подобрят потребителското преживяване, е да внедрят чатботове с използване на изкуствен интелект.

„Около 20% от потребителите с удоволствие използват чатботове. Това дава на ChatGPT и на решенията с изкуствен интелект големи възможности да се включат в тази сфера и да предоставят по-добро потребителско преживяване“, коментира Третякова.

Тя добави, че стремежът на потребителите да се откъснат от ежедневието и да се отърсят от проблемите си се отразява на потребителското поведение. „Сега в ежедневието има много стресиращи фактори – не само инфлацията, но и политическата нестабилност и предизвикателствата пред устойчивостта, потвърди тя. – Хората имат нужда да се измъкнат от действителността. Има риск от ексейпизъм. Искат се моменти на радост и забавление.“

Според нея това е много тревожно особено по-младото поколение, което преживява най-голям стрес в ежедневието си. „Много е важно да се предлагат продукти, които да носят радост, особено на тях. Можем да видим, че този тренд се разпространява сред потребителите и културата на допамина сега е голям хит. Има много инфлуенсъри, които печелят милиарди гледания на видеа с ярки цветове. Много брандове залагат на живите, цветни продукти в дизайна и продуктите си“, даде пример с тенденциите, които се налагат в маркетинга консултантът.

Каква е ролята на зелените политики в търсенето на потребителите? По какъв начин те се ориентират в умните решения, свързани със здравното състояние? Как ще изглежда бизнесът през 2024 г.? Какво да направят потребителите, за да намерят по-добри продукти и повече стойност за парите си? Защо яснотата, с която брандовете обявяват каква точно добавена стойност влагат към продуктите си, е много важна днес? Какво представлява трендът "уелнес прагматизъм"?

Вижте целия коментар във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването "В развитие" може да гледате тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:07 | 28.11.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

Финанси виж още