Spotify заяви, че е платила повече от 100 млн. долара на издатели и автори на подкасти по целия свят през първото тримесечие на 2025 г., пише CNBC.
Тази сума включва всички създатели в платформата във всички формати и споразумения, включително най-големите играчи в подкастите – Джо Роугън, Алекс Купър и Тео Вон, съобщи компанията.
Роугън, водещият на „The Joe Rogan Exprerience”, Купър от „Call Her Daddy” и “This Past Weekend w/ Theo Von”, са сред водещите автори и подкасти в Spotify глобално за 2024 г.
Ексклузивните договори на Роугън и Купър със Spotify приключиха и макар Роугън да подписа нов договор за 250 млн. долара със Spotify миналата година, включително за споделяне на приходите и възможност за публикуване в YouTube, Купър се споразумя със SiriusXM през август.
Въпреки че предаванията вече не са ексклузивни за Spotify, те все още се качват на платформата и отговарят на условията за партньорската програма на Spotify, която стартира през януари в САЩ, Влеикобритания, Канада и Австралия.
Програмата позволява на създателите на съдържание да генерират приходи всеки път, когато в епизода се възпроизвежда реклама, монетизирана от Spotify, както и приходи, когато Premium абонатите гледат динамични реклами във видеа.
Конкурентната платформа Patreon заяви, че е изплатила над 472 млн. долара на автори на подкасти в рамките на 6,7 млн. платени членства за 2024 г.
Плащанията на YouTube са огромни в сравнение с тези, но включват не само подкасти. Компанията твърди, че е платила на създателите на съдържание общо 70 млрд. долара между 2021 г. и 2024 г., като сумите нарастват всяка година, твърди главният изпълнителен директор на YouTube Нийл Мохан.
Spotify ще обяви новия си финансов отчет във вторник.