Вече подбираме клиентите си и не искаме да работим с всички, заяви Никос Параскевопулос, главен финансов директор на Globul по време на форум за управление на кредитния риск.
"Когато имаше растеж, нямаше изисквания. Сега, в периода на криза, фокусът се смени и искаме здравословен паричен поток от лоялни клиенти. В миналото контролирахме и намалявахме лошите кредити. Сега предотвратяваме възникването им, като не работим с всички клиенти. Защото продажби без кеш означават разходи", сподели финансистът.
"Правителствата на Балканския полуостров забавят плащанията си с 400-500 дни", заяви Марио Илиев, финансов директор в Астра Зенека. "Вече имаме план A, B и C какво да правим с всяка продажба, ако плащането по нея се забави", сподели той.
"Трудно се вземат пари от публичния сектор. Имахме период, в който изведнъж започва забавяне в плащанията. Ние ще ги получим, но не знаем кога", каза и Григор Миланов, финансов и административен директор в HP България.
"По два пъти на ден получаваме справка колко дължат клиентите ни и от колко време, така знаем с кого как да работим. Инвестираме в способностите на търговските си представители, а висшият мениджмънт работи с тях известно време всяка година, за да види колко е трудно", сподели Златна Димова, финансов директор в Кока-Кола България.
Според Ричард Колард, управител на отдел за управление на риска в IBM, кризата е новата реалност и всеки трябва да следи платежосбосността на клиентите си.
В Нестле България всяка година през последните три губехме по 10-15% от клиентите си поради техни ликвидни проблеми, заяви Матю Чандлър финансов директор в компанията. Загубили сме около 30-40 млн. лв. продажби защото част от клиентите ни вече не съществуват, посочи той.
Преди кризата лошите вземания бяха 0,1-0,3% от всички продажби. Сега всеки дилър знае, че ако направи лоша продажба, то в края на тримесечието или годината ще получи санкция. Преди 3 години имахме голям конфликт между търговския и финансовия отдел. Целите пред търговците бяха за 10% ръст в условията на криза и те не ги изпълняваха. Сега фокусът е върху качеството на продажбите, сподели Чандлър.


Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Тръгна петиция против отдаването на кортовете в "Чайка" на частни клубове
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Масирана атака: Руски дронове и ракети поразиха жп възел край Киев
Тома Биков: Протестът помогна парадоксално на ГЕРБ
Рецептата Dnes: Пълнена скумрия с орехи за Никулден
Ген. Атанасов: Ако този вот на недоверие не мине, ще се усилят протестите
Мирослав Великов победи в "Игри на волята", грабна чек за 100 000 лв.
преди 14 години Явно липсва желанието за експанзия на всяка цена. Повече от явно. Вече се избират някои клиенти. Това означава, че които не внимава ще събере купувачите, нежелани от другите или те ще трябва да плащат предварително за желаните стоки и услуги, което ще ги направи неконкурентоспособни. Нещата се наместват, така че най-силните ще издържат. отговор Сигнализирай за неуместен коментар