Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Bloomberg TV

Експерт: Повишаването на екотаксите за колите е добър ход

Повече от половината регистрирани коли в България са дизелови, коментират от клъстер "Зелен транспорт"

гледано: 3115   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
21 гласа

Евентуалното повишаване на екотаксите за автомобилите в България е добър ход. Това коментира в ефира на Bloomberg TV Bulgaria Веселин Грозданов от клъстер "Зелен транспорт".

Той обясни, че в действителност се очаква старите дизелови коли от Германия да поемат към България. „Едно рециклиране на автомобил там е скъпо и германците предпочитат да продадат автомобилите, макар и на безценица, само и само да се освободят от тях“, уточни Грозданов.

Според него е напълно справедливо предложението на министъра на екологията Нено Димов да се плаща най-висока такса за стара (над 10-годишна) бензинова или дизелова кола, а за хибридните автомобили таксата да падне двойно. 

Още по темата

„В България има 3,3 млн. регистрирани автомобили към 2017 г., като от тях 1,480 млн. са бензинови и 1,6 млн. са дизелови. Колите с по-екологично чистото гориво газ са 200 хил., а хибридните – 3 653. Електрическите коли са едва 391. Това говори, че в България основно използваме бензинови и дизелови автомобили. Когато в Европа в големите градове забранят да се движат дизеловите автомобили, те няма да изчезнат, а ще дойдат към България“, коментират още от клъстер "Зелен транспорт" .

Грозданов смята, че трябва да има регионални мерки.

„В първите пет най-големи града в България има регистрирани най-много автомобили, докато в градове като Кърджали и Смолян колите са значително по-малко и хората са с по-ниски доходи", коментира той.

"Това, което се предлага, трябва да бъде и спрямо мястото на регистрация на автомобила. Автомобилите, които имат стикери за стандарта „Евро“ 4, 5, 6, могат да навлизат в центъра на града, а които нямат – да си оставят колата в буферните паркинги. Това е решението да не минаваме между капките – да регистрираме в по-малко населено място автомобила си, а да го използваме в по-големия град“, допълни Грозданов.

Вижте още във видеото

По статията работиха: Екип на Bloomberg TV Bulgaria , редактор Виктория Тошкова

Още по темата

Коментари (6)

4
 
7
 
6
преди 5 месеца
Няма профилна снимка
Електрическите коли са едва 391. Абе почакайте още малко от Клъстера и ще станат 800 след пет-шест години. Обаче българите си го заслужаваме да ни клъстеросват отзад всякакви отрепки.
3
 
13
 
5
0pk
преди 5 месеца
Догодина да почнат да лепят стикери по вратите на сгради отопляващи се на твърдо гориво и да им сложат допълнително екоданъци ;]
3
 
20
 
4
преди 5 месеца
ГЕРБ са сбирщина от корумпирани продажници. Каквото и да направят то ще е в интерес на някой, който е платил, и в никакъв случай няма да е в интерес на хората.
4
 
14
 
3
преди 5 месеца
Няма профилна снимка
клъстер "Зелен транспорт". .... без коментар!
2
 
26
 
2
преди 5 месеца
Не знам за кого е добър ход, но определено ще 'дръпне' 5-10% от избирателите на ГЕРБ.
Може да се окаже капката, която ще прелее чашата и герберите да загубят изборите.

Още от Bloomberg TV
Финансист: Европа може да се окаже неподготвена при нова финансова криза