Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Bloomberg TV

Мостът между образованието и бизнеса в технологичния сектор вече е изграден

Българските IT специалисти са сред най-търсените в чужбина, посочи Цвети Кьосева, изпълнителен директор на Методия

гледано: 641   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
0 гласа

В България имаме много добри предпоставки за това технологичният сектор да се превърне в двигател на българската икономика. Образованието в България, особено за технологичния сектор, е така структурирано, че завършилите кадри са поне няколко години напред като знание спрямо алтернативни образователни системи в Европа или САЩ.

Това мнение изказа Цвети Кьосева, изпълнителен директор на Методия, в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.

Според нея новопостъпилите кадри могат бързо да навлизат в сектора и да се развиват, което от своя страна дава възможност за развитие и на бизнеса, а и подпомага създаването на качествени продукти.

Още по темата

„Бизнесът също трябва да подаде ръка по някакъв начин, защото няма как само образованието да е достатъчно и да препокрива изискванията на бизнеса изцяло или на всички компании на пазара“, добави тя.

Кьосева коментира предимствата и недостатъците за служителите в технологичния сектор.

Като негови предимства тя посочи динамиката и непрестанното развитие, като добави, че бъдещето със сигурност е на технологиите. За недостатък на сектора ИТ специалистът отбеляза нуждата на служителите постоянно да се учат и да следят технологиите, което изисква много енергия, но пък допълни, че този недостатък всъщност помага развитието на служителя.

„Технологии се раждат и умират всеки ден. Трябва да знаем коя е подходящата технология, защото за да се разучи дадена технология, е необходимо да се инвестира време. Ако технологията се окаже неподходяща, то това време се оказва изгубено“, посочи тя.

Кьосева коментира и партньорите и начините, по които се подбират те, както и важността им за бизнеса като цяло.

„Идеалното партньорство е синергия", посочи тя. "Важно е всички партньори да разбират добре основния бизнес и индустрията като цяло. Една компания не може да бъде успешна без да има успешни клиенти, така че клиентите също трябва да бъдат приемани като част от партньорите на компанията. Успехът на клиентите е наш успех или обратно казано – компанията не може да бъде успешна без да са успешни нейните клиенти, смята.

Оценяват ли се българските продукти на чуждите пазари? Коя ниша запълва технологичната компания? С какви пазарни, културни и регулаторни особености трябва да има предвид бизнесът?

Вижте повече от разговора във видео материала.

Технологиите и IoT променят много индустрии, включително и традиционния сектор енергетика. Първата годишна конференция E-Infratech, организирана от Investor.bg и Wolf Theiss на 21 юни 2018 г. в Капитал Форт, София, ще отвори платформа за дискусии върху възможностите, които свързаността и технологиите предоставят на обществото, индустрията и инфраструктурата. Повече за нея вижте тук https://e-infratech.investor.bg/

По статията работиха: Петя Стоянова, редактор Виктория Тошкова

Още по темата

Коментари (0)


Още от Bloomberg TV
Експерт: Инфографиките са fast food информация, но здравословна