IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

"Алкомет" започва да се отърсва от проблемите

Количеството на продадените специални профили е нараснало с 24,2% през първото тримесечие с тенденция за запазване на ръста за цялата година

13:58 | 30.05.18 г.
<p>
	Автоматична линия за рязане на профили. Снимка: дружеството</p>

Автоматична линия за рязане на профили. Снимка: дружеството

Нетните приходи от продажби на „Алкомет“ АД за първото тримесечие на 2018 год. възлизат на 97 млн. лв., като от тях приходите от продажба на продукция формират почти целия размер - 95,8 млн. лв. И двете стойности представляват увеличение с около 7% спрямо година по-рано, показва консолидираният отчет на дружеството за първото тримесечие, разпространен чрез БФБ – София.

Като краен резултат за отчетния период е реализирана печалба след облагане с данъци в размер на 4,4 млн. лв., която се понижава с 6% спрямо същия период на миналата година.

Припомняме, че продажбите на шуменския производител на алуминиеви изделия за цялата 2017 г. се увеличиха с 14% до 361 млн. лв., но печалбата намаля с 43% до 15,43 млн. лв. поради повишената ценова конкуренция при продуктите и по-високите цени за суровините на дружеството.

ОБОБЩЕН ОТЧЕТ ЗА ПЕРИОД:
От началото на годината
„Считаме, че пазарният натиск на маржовете ни, който се наблюдаваше през цялата 2017, е вече овладян и за текущата година сме уверени, че ще успеем да запазим рентабилността в рамките на очакваната от около 4,8%“, посочват от компанията в отчета за дейността си.

Изменението на микса на произвежданите профили през първо тримесечие на 2018 г. спрямо същия период на 2017 г. е много силно изразено, като количеството на продадените специални профили е нараснало с 24,2%, на елоксираните профили с 45,1%, на боядисаните – със 7,3%, а при непроменени стандартни профили ръстът е почти без промяна - 2,5 %.

„Натоварването на производствения пресов капацитет е 100%, като отчетеното увеличение на общото количество профили се дължи на преструктуриране, реорганизация и оптимизиране на производството“, отбелязват от „Алкомет“.

„Тенденцията за растеж на продажбите на специални профили очакваме да се запази през цялата 2018 година, както и всички свързани с тях поръчки за обработки и довършителни операции на повърхността. Крайната ни цел е свързана с подобряване на продуктовата гама, увеличаване на рентабилността и производството на по-завършени и високостойностни продукти“.

И за изминалия отчетен период Германия остава основен пазар за изделията на компанията с над 27% пазарен дял , следвана от Полша, Италия, Испания, Австрия, Холандия, България, Дания, Франция, Литва. И през 2018 година очакванията са дружеството майка да остане основен и търсен партньор на Европейските пазари на алуминиеви изделия, както и да разшири и затвърди позициите си на американския пазар.

От началото на годината акциите на „Алкомет“ поевтиняват с 5,36% при 26% спад в цената на акциите за последните 12 месеца, основно поради факта, че индустриалната компания напусна състава на SOFIX през септември 2017 г. Пазарната капитализация е в размер на 244,16 млн. лв.

Свързани компании:

Алкомет АД(ALCM)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:14 | 04.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още