Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Пандемията донесе ръст в продажбите на Procter & Gamble

Според P&G растежът ще продължи и през настоящата фискална година, но по-умерено

Пандемията донесе ръст в продажбите  на Procter & Gamble

Снимка: Bloomberg L.P.

По-голямото потребление на стоки за дома като прах за пране и веро, плюс продължаващото презапасяване, помогна на продажбите на Procter & Gamble Co. Но темпът на растеж може да се забави, съобщава Bloomberg.

P&G, която притежава марки като Tide, Always и Gillette, отбелязва 5-процентен ръст на органичните продажби през тримесечието, завършващо на 30 юни. Това помага за увеличаване на приходите на подразделението за грижа за тъканите и дома с рекордните 14% през фискалното четвърто тримесечие. Компанията записва и двуцифрено увеличение на растежа в звеното за семейна грижа.

Още по темата

„Няма нищо случайно в тези резултати“, казва главният финансов директор Джон Молер в интервю. „Ще пренесем инерцията напред към следващата година“, посочва той.

Според P&G растежът ще продължи и през настоящата фискална година, но по-умерено. Органичните приходи, които изключват ефекти на фактори като придобивания и валутни промени, се очаква да отбележат ръст от 2% до 4% през фискалната 2021 г. Това е под миналогодишните 6%. Очакванията на компанията са за ръст на основна печалба на акция от 3% до 7%, което също е под миналогодишните 13%.

Акциите на компанията поскъпват с близо 1,3% в минути преди началото на борсовата сесия.

По думите на Молер растежът при продуктите за грижа за дома и личната хигиена ще продължи, докато потребителите прекарват повече време вкъщи. Компанията се радва и на възстановени продажби в Китай, които според финансовия директор се „възстановяват много добре“.

Има обаче и някои слаби звена в отчета. Тъй като потребителите, останали у дома, пропуска по-често бръсненето, звеното за поддръжка на външния вид бе единственото със спад на органичните продажби за тримесечието на фона на спад в продажбите на ножчета за бръснене. Продажбите на марката във високия клас SK-II също намаляват заради на практика преустановяването на пазаруването в безмитните магазини на летищата.

Въпреки това компанията е оптимистично настроена. „Имаме всички причини да вярваме, че ще продължим да надграждаме както горния, така и долния ред“, заяви Молер, имайки предвид приходите и печалбата.

По статията работи: Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Carlsberg очаква 15% срив на оперативната си печалба за годината