Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Изборът на Сорос на Tesla може да повлече крак

Конвертируемите облигации може да са по-изгоден избор за инвестиция

Изборът на Сорос на Tesla може да повлече крак

Снимка: Ройтерс

Ако главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск иска да набере още повече средства, може би има начин да ги получи. В четвъртък стана ясно, че милиардерът инвеститор Джордж Сорос е вложил 35 млн. долара в конвертируеми облигации в Tesla.

Конвертируемите облигации дават възможността на инвеститорите да търгуват с дълга на компанията в замяна на дял при реализацията им и рискът за инвестициите е по-малък, позволявайки им да се възползват от покачваща се цена на акциите на Tesla.

Книжата на Tesla удариха рекордната си стойност през миналата година – 386 долара, но от спаднаха, докато в сряда цената им падна до 286,48 долара.

Въпреки че Мъск твърди, че не е нужно производителят на електрически автомобили да набира повече средства, Wall Street далеч не е съгласна, а анализаторите смятат, че компанията ще има нужда от отпускане на заеми, ако продължава да среща проблеми с изпълнението на собствените си цели относно производството на новия модел на Tesla – седана Model 3.

Инвеститорите, които оценяват предложенията за облигации на компанията с неинвестиционен рейтинг (junk-bond) за миналата година, сега са на мнение, че Конвертируемите облигации са по-изгодни като опция в сравнение с връщането към пазара с висока възвръщаемост.

„Това е чудесен пазар“, коментира Рос Гербер, главен изпълнителен директор на Gerber Kawasaki Wealth и Investment Management, който по-рано през тази година закупи Конвертируемите облигации на Tesla с падеж 2022 г. и заяви, че има интерес към закупуването на още акции.

Инвеститорите на Tesla изпитват сериозни съмнения от края на март за възможността на компанията да произведе седана Model 3. Негативно влияние оказа и наскорошната катастрофата, включваща електрически автомобил на компанията, използвал технологията на Tesla за автопилот.

„Компанията влага средства с такова високо темпо, че повишаването на капитала е почти неизбежно по време на следващото тримесечие“, твърди Хенри Пийбоди, съпортфолио мениджър на Eaton Vance Multisector Income Fund, който смята още, че Tesla би трябвало да използва Конвертируемите облигации, за да увеличи парите си в брой.

От Tesla не са открити за коментар по темата.

„Имайки предвид колко волатилна е цената на акциите, има много акционери, които биха заложили на Конвертируемите облигации“,  коментира портфолио мениджър във фирма, която е част от десетте най-големи акционери на Tesla. Инвеститорът твърди още, че компанията, от която е част, е склонна да инвестира в подобен тип акции, но запазва анонимна самоличността си, тъй като не е получил разрешение да говори от името на компанията.

Продължението на анализа четете в Bloomberg TV Bulgaria.

По статията работи: Екип на Bloomberg TV Bulgaria

Последни новини

Още по темата

Коментари (12)

   1| 2    
0
 
0
 
12
0pk до: khao
преди 3 месеца
Добре че си ти да се отразиш :]
0
 
1
 
11
khao до: zelka007
преди 4 месеца
Няма профилна снимка
братче, глей ... тъпаците си лаят, без значение кво се случва! Никой не те е отразил :)
8
 
18
 
10
0pk до: michaelis12
преди 4 месеца
Споко, ше дойде Мъск и ше изкопа тунели под Софето за 3 нива мерто. И по 5ст. билетчето, всички доброволно ще слязат от печките и Сф. ще стане модерен европейски град. Абе нещо се размечтах...
9
 
8
 
9
michaelis12 до: 0pk
преди 4 месеца
и всички душевни шизофреници искали Тесли ама не искали АЕЦ Белене в другата статия, ееее тва е еббаси парадоска ... :)) е от де ше земе ток за Теслата дет я нема ?!?! .... а искали да забранят дизела в София ... ааа пфффф тва не мое стане никогаш, ааа ако стане всички тръгват пеша, което доста ме стмнейшън .... :))
9
 
6
 
8
michaelis12 до: 0pk
преди 4 месеца
сама по себе си колата не е лоша и кат дизайн и кат алтернатива ама .... мдам, по 100 и кусур бона бате после що не "продавали" ми чудно що ли, измислиха уж нещо за "бедняците" тоя модел 3 и не мое произведе 2 коли, а тука що фенове има на тоя *** с гадже (с евтина тотаировка в час по трудово) не е истина ... а па са преди месец кат си бех дома ни една Тесла не видех, нит на Хюсеина нит на останалото електрокар разбирачи, къде е тоя "пазар на тролеи" у нас дет се увеличил - не знам, всеки има х5 коли на х20г. ама бензини, газове и дизели ... освен Икарусите на Ст.Гара други електрики немеме ....

Още от Новини
Ford представи конкурента на електрическия камион на Tesla